Niektórzy mogą zadać sobie pytanie, czy zmiana biegów potrzebuje to większa filozofia? Odpowiedź jednak tutaj jest jedna – zdecydowanie tak. To niewątpliwe swego o rodzaju sztuka, którą nie każdy rozumie bądź po prostu nie chce zrozumieć. Silnik diesla i silnik benzynowy różnią się od siebie. Tak samo powinna różnić się kultura jazdy.
Silnik diesla i sztuka zmieniania biegów
Umiejętna zmiana biegów ma bardzo wiele plusów. Wpływa na bardziej płynną jazdę, łatwiej i szybciej można osiągnąć większą prędkość, zużywa się także mniej paliwa. Rzecz jasna każdy potrafi z jedynki wrzucić dwójkę, z dwójki trójkę itd. Teoria jest prosta, ale ważny jest moment i sposób w jaki to robimy.
Na sam początek warto wspomnieć o dwóch ważnych kwestiach. Należy pamiętać o wciśnięciu sprzęgła do samego końca, a także 'dynamicznej’ zmiany danego biegu. Czyli zrobić to tak, aby prawa ręka jak najszybciej znów wróciła na kierownicę. Nie należy trzymać cały czas ręki na drążku – i nie chodzi tutaj tylko o kwestie bezpieczeństwa.
KIEROWCO! SPÓŹNIŁEŚ SIĘ Z WYMIANĄ OPON? SPRAWDŹ NAJLEPSZE OFERTY!
Jeżeli chodzi o silnik diesla zgodnie z zaleceniami zmiana biegów powinna być dokonywana, kiedy silnik osiągnie 2000 obrotów na minutę. Większość kierowców potrafi to już robić intuicyjnie, jeżeli dobrze znają swój samochód i długo nim jeżdżą. Dla niektórych bardziej wytrawnych kierowców, dźwięk silnika sygnalizuje odpowiedni moment.
Dbaj o żywotność skrzyni biegów
Kto choć raz musiał wydać pieniądze na naprawę skrzyni biegów to już wie, że jest to nic przyjemnego. Trzeba pamiętać, że to w jaki sposób zmieniamy biegi przekłada się na żywotność jednostki. Warto zatem pracować nad swoimi błędami, aby wyrobić sobie nowe nawyki.
Takie błędy jak: jazda w korku na półsprzęgle, niedostosowanie obrotów i prędkości do biegów, czy nieustanne trzymanie ręki na drążku sprawia, że zwiększa się spalanie, szybciej zużywa się sprzęgło, łożyska, koła zębate, poduszki mocujące skrzynię czy popychacze.
KIEROWCO! SPÓŹNIŁEŚ SIĘ Z WYMIANĄ OPON? SPRAWDŹ NAJLEPSZE OFERTY!