Samochód na LPG? To najlepsza decyzja jaką może podjąć każdy kierowca i tutaj nie ma co zwlekać

Samochód na LPG? To najlepsza decyzja jaką może podjąć każdy kierowca i tutaj nie ma co zwlekać

gaz tankowanie LPG

Podaj dalej

Wielu kierowców zastanawia się w jaki samochód najlepiej zainwestować swoje oszczędności. Prawda jest taka, że najlepiej w taki który posiada instalację LPG, a nawet jeżeli jej nie ma, to wypada ją szybko założyć. Wtedy wszelkie oszczędności będą się systematycznie zwracać. Taki kierunek staje się coraz bardziej popularny.

LPG coraz cenniejsze paliwo

LPG

Instalacja gazowa do samochodu to koszt rzędu około 3 tysięcy złotych. Dużo mówi się o tym, jak szybko ten koszt się zwraca, ale dzieje się to jeszcze szybciej kiedy kupujemy już auto z gotową instalacją. O takie jednak ciężko, bowiem cieszą się one dużym zainteresowaniem.

Jeżdżąc średnio około 1000-1500 kilometrów miesięcznie w ciągu roku zwraca się nam przeszło 3 tysiące złotych. To na pewno nie mała suma, a im więcej jeździmy, tym na koncie gromadzi się większa suma. I nawet jeżeli wydawana jest na bieżąco, to są środki do tego, aby je wydawać.

A w skali 10 lat mówimy już o kwocie przekraczającej 30 tysięcy złotych. I ciężko tu zapewne mówić o tym, że została odłożona kwota na kolejne auto, ale to daje do zastanowienia się nad inną rzeczą. Czy nie warto zainwestować w zupełnie nowe auto z instalacją LPG? Najtańsze auta na rynku to kwota około 50-60 tys. złotych.

lpg tankowanie gaz

Ceny paliw dają popalić

A zainteresowanie gazem w ostatnim czasie jest coraz większe. Wszystko przez rosnące ceny paliw za diesel i benzynę, które znajdują się w okolicy 5,30. Autogaz jest zatem praktycznie o połowę tańszy i choć nieco więcej pali i tak matematyka jest mocno po jego stronie.

I nawet fakt, że o gaz trzeba lepiej dbać nie powinien odstraszać. Bo w końcu są to niewiele większe koszty np. serwisu, a w porównaniu z tym ile wydajemy na jazdę popularnymi paliwami i tak sporo oszczędzamy.

lpg zawor gaz

 

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News