Prowadzisz diesel bądź benzyniaka na jałowym biegu? Nigdy więcej już nie jeździj na luzie

Prowadzisz diesel bądź benzyniaka na jałowym biegu? Nigdy więcej już nie jeździj na luzie

diesel manualna skrzynia biegow

Podaj dalej

Bardzo wielu kierowcom zapewne nie raz zdarzyło się, że dojeżdżając do świateł wrzucali luz i spokojnie hamowali do zatrzymania się. Prawdę powiedziawszy prowadząc w ten sposób nie tylko w kość dostaje silnik typu diesel czy benzynowy. Zwiększa się ryzyko niebezpieczeństwa, że doprowadzimy do groźnej sytuacji na drodze. I to wbrew swojej woli.

Jazda na luzie to szaleństwo

diesel skrzynia hamowanie

Brak wiedzy sprawia, że wrzucanie luzu i zwalnianie to nic innego, jak hamowanie silnikiem. Niestety kto tak myśli jest w ogromnym błędzie i zdecydowanie lepiej pogłębić tutaj swoją wiedzę. W ten sposób również nie oszczędza się paliwa, a na pewno nie w takiej ilości jakiej byśmy oczekiwali.

W ten sposób tak naprawdę doprowadzamy do sytuacji w której zwiększa się zużycie naszych tarcz hamulcowych, a także klocków. To jednak nie wszystko – cierpi na tym również sama skrzynia biegów. A co najważniejsze, taka jazda jest niezwykle niebezpieczna!

Samochód jadąc na luzie ma zdecydowanie mniejsza przyczepność – podobnie zresztą jak w przypadku wciśniętego sprzęgła. W dodatku nie jesteśmy w stanie nic zrobić, bo chcąc dodać gazu musimy przeprowadzić cały proces wbicia biegu. Tak naprawdę prowadząc auto na jałowym biegu nie ma żadnych plusów.

skrzynia biegow hamowanie

Diesel i benzyniak lubią hamować silnikiem

Warto przez kilka dni, tygodni jechać na tyle skoncentrowanym, aby nauczyć się hamować silnikiem. To naprawdę ogromna oszczędność jeżeli chodzi o paliwo. Wykonując to prawidłowo jeżdżąc po mieście możemy zaoszczędzić blisko 20 procent paliwa! Z kolei w trasie około 10 procent.

W dodatku jest wiele innych plusów. W ten sposób oszczędzamy klocki hamulcowe i tarcze, a co za tym idzie wydłużamy ich żywotność. Podobnie zresztą jak innych elementów pojazdu, które odpowiadają za ten proces.

diesel skrzynia biegow

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News