W Polsce popularność samochodów z LPG nie maleje. Jest grupa osób, która chętnie kupuje pojazdy na taki napęd, a jest też grupa która nie boi się przerobić swój samochód tak, aby jeździł on na gaz. Mało kto sobie zdaje z tego sprawę, ale tak naprawdę co siódmy samochód, który mijamy na drodze jest właśnie napędzany gazem.
Dodaj mocy swojemu LPG
Mówimy tutaj o liczbie aż 15 proc. wszystkich samochodów, jakie są zarejestrowane w Polsce. Śmiało można stwierdzić, że to bardzo dużo i po benzynie oraz oleju napędowym jest to trzecia siła w kraju. Choć lata mijają zainteresowanie przerabianiem aut wśród kierowców nie maleje. Za taką decyzją przemawia wiele czynników, ale głównym jest tanie tankowanie.
Oczywiście są to w dużej mierze starsze samochody, których konstrukcja – zwłaszcza silnika, jest dość prosta. Co za tym idzie, łatwiej sprawić, żeby taki samochód jeździł na LPG. Rzecz jasna nowsze samochody także można przerabiać, lecz tutaj jest to bardziej skomplikowane, a co za tym idzie – droższe.
Wracając jednak do głównej kwestii. Wiele osób zastanawia się czy mając gaz można wycisnąć z samochodu więcej niż ”fabryka dała”. Na forach można znaleźć wiele pomysłów i podpowiedzi, lecz większość z nich nie ma do końca odzwierciedlenia w rzeczywistości.
Najbardziej popularny jest… wariator
Zapewne mało kto słyszał o takim elemencie jak wariator. Okazało się, że ma on dość istotne zastosowanie dla kierowców, którzy chcą poczuć większą moc wciskając pedał gazu. Choć urządzenie jeszcze nie tak dawno nie było tak popularne wśród użytkowników LPG, to jednak szybko się stało. Wszystko za sprawą pozytywnych rezultatów w postaci lepszych osiągów.
Ten element doprowadza do zwiększenia elastyczności jednostki napędowej oraz zmniejszeniem zużycia paliwa. I to nie o mało, bo mowa tutaj o 10 procentach. Dzieje się tak z uwagi na zwiększenie sprawności silnika uzyskiwane przez zoptymalizowanie kąta wyprzedzenia zapłonu dla paliwa gazowego.
Największa różnice poczują kierowcy posiadający samochody w silnikach turbodoładowanych. Ale to nie oznacza, że w jednostkach wolnossących będzie gorzej. Tutaj także osiągi będą bardzo, ale to bardzo zadowalające.