Mercedes nie dostanie taryfy ulgowej od największego konkurenta. Red Bull Racing oprotestuje nowoczesny system DAS w bolidzie Mercedesa, gdy tylko zostanie on użyty w trakcie najbliższego weekendu Grand Prix Australii.
Stajnia z Milton Keynes zgłosi się do FIA, gdyż jest pewna tego, że dwuosiowy układ kierowniczy w Mercedesie W11 jest niezgodny z regulaminem. Ekipa Maxa Verstappena bardzo dokładnie przygląda się bolidowi Lewisa Hamiltona i Valtteriego Bottasa.
Ponoć zgłoszone już zostały wloty w układzie hamulcowym tylnej osi W11. FIA miała stwierdzić, że rozwiązanie niemieckiego producenta technicznie jest legalne, lecz sprzeczne z duchem przepisów.
Helmut Marko: Z naszej perspektywy system jest niezgodny z przepisami. Oprotestujemy Mercedesa gdy tylko skorzystają z DAS w Melbourne. Nasi prawnicy weryfikują, czy system DAS jest legalny.
Jeżeli faktycznie Red Bull dowiedzie, że DAS jest systemem nielegalnym i Mercedes nie będzie mógł go stosować, wówczas praca inżynierów pójdzie na marne. A trzeba przyznać, że dokonali czegoś niezwykłego.