Koło dojazdowe i jego tajemnice. Tego na pewno żaden kierowca nie wiedział

Koło dojazdowe i jego tajemnice. Tego na pewno żaden kierowca nie wiedział

kolo dojazdowe opona

Podaj dalej

Nie wszyscy kierowcy zdają sobie sprawę, że koło zapasowe to kompletnie nie to samo co koło dojazdowe. Łączy je tak naprawdę tylko jedna rzecz – w obu przypadkach po założeniu samochód ma możliwość jechania dalej. I w zasadzie na tym można by zakończyć porównanie.

Koło dojazdowe, a więc tak naprawdę co?

dojazdowka wymiana kola

Oczywiście nie ma się co oszukiwać, że tzw. dojazdówka wychodzi kompletnie z mody. Mało kto współcześnie chce tracić na nią miejsce w bagażniku, mając w alternatywie wezwanie pomocy drogowej przez wykupione Assistance. Druga strona pokazuje jednak, że po polskich drogach wciąż jeździ wiele starych samochodów, posiadających takie koło na stanie.

A te w porównaniu do koła zapasowego jest znacznie mniejsze, ma mniejszą średnicę, zupełnie inne ciśnienie i nie można na nich jechać szybko. Służy ono nie do jazdy, a do tego, aby dojechać np. na warsztat, aby naprawić przebitą oponę.

Wiele osób zadaje sobie pytanie, dlaczego zatem nie założyć koła zapasowego, a nie dojazdówkę. Odpowiedź jest prosta – ta jest znacznie tańsza, niż właściwa opona i mało kto woziłby ze sobą piąte koło i za nie płacił, skoro nigdy się może nie przydać. Choć z drugiej strony byłoby to w pełni logiczne. Przebite opony jednak łatwo i tanio się naprawia, więc po co kupować piąte?

dojazdowka opona kolo

Dojazdówki coraz mniej potrzebne

Prawda jest taka, że koło dojazdowe jest już w nowych samochodach praktycznie zbędne. Już nawet firmy produkujące je odczuwają z roku na rok spadek zainteresowania nimi. Powód? Zwykłe opony posiadają już taką technologię, że bardzo rzadko się przebijają.

To nie są już lata 70-te czy 80-te, gdzie strach było wyjechać gdzieś dalej, nie mając dojazdówki. Dziś tego typu problemy nie stanowią… problemu.

opona dojazdowa kolo

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News