Dla każdego kierowcy staje się niepokojące to, gdy z jego samochodem dzieje się coś niedobrego. Najgorzej, gdy sprawa tyczy się silnika, bowiem niewątpliwie jest to największy kłopot. Kiedy diesel szarpie bądź nierówno pracuje powinna każdemu zapalić się czerwona lampka, że z autem zaczyna dziać się coś niedobrego. A powodów tego może być przynajmniej kilka.
Diesel w tarapatach
Kiedy jednostka napędowa nierówno pracuje, wówczas dochodzi do sytuacji powstawania przerwy w cyklu pracy na cylindrach. Tego typu problem może pojawiać się sporadycznie bądź często, ale bez względu na jego częstotliwość, to coś bardzo niepokojącego. Tutaj nie ma mowy o lekceważeniu.
Szarpanie i nierówna jazda w silniku typu diesel może być w dużym skrócie przyczyną dwóch rzeczy – układu paliwowego bądź wtryskiwaczy. Olej napędowy z reguły jest paliwem trudnym, o czym najlepiej wie jego filtr. Silniki wysokoprężne wręcz proszą się o to, aby na jesień regularnie wymieniać w nich filtry paliwa.
Odczuwać nieczyste paliwo mogą odczuwać różne elementy, jak np. pompa w baku. To ona może też przyczyniać się do tego, że w trakcie jazdy nasz samochód nie jedzie płynnie. Największe kłopoty pojawiają się w momencie, kiedy auto wchodzi na wyższe obroty.
Odpowiednia praca silnika
Jednostka napędowa ma to do siebie, że jeżeli pracuje musi to robić pod odpowiednim ciśnieniem. Każda nieszczelność przyczynia się do tego, że silnik traci kompresje, a tego typu problem pojawia się np. przez nieszczelne podkładki pod wtryskiwaczami.
Taka usterka nie jest jednak tania, bowiem wymaga większych nakładów finansowych. W dodatku nie każdy warsztat będzie w stanie się tym zająć, bowiem wymaga to odpowiednich narzędzi. Mimo wszystko nie wolno nigdy lekceważyć tego typu objawów.