Zima to niezwykle uciążliwy okres, zwłaszcza dla kierowców których ostrożność i uwaga musi być jeszcze bardziej wyczulona niż w innym okresie. I nie chodzi tylko o to co dzieje się na drodze, ale o to co chcą nam zaoferować zanim ruszymy w drogę. Zwłaszcza jeżeli chodzi o paliwo, jak wiadomo jest kluczem do wszystkiego.
Tankuj dobre paliwo, nie daj naciągnąć się na zbędne koszty
Nie jeden kierowca słyszał o tzw. uszlachetniaczach do paliwa, a nie jeden je stosuje. Modne są one zwłaszcza zimą wiele samochodów może toczyć potencjalne boje chociażby z odpaleniem silnika. Każdy dla komfortu psychicznego i posiadania czystego sumienia, decyduje się wydać co jakiś czas około 20-30 złotych na dany uszlachetniacz do paliwa.
KIEROWCO! SPÓŹNIŁEŚ SIĘ Z WYMIANĄ OPON? SPRAWDŹ NAJLEPSZE OFERTY!
Pytanie tylko, czy jest naprawdę sens? Zdecydowanie nie. A już na pewno nie, gdy wlewamy do naszego baku lepszej jakości paliwo. Zimą wszystkie paliwa posiadają już dodatki, które np. zmniejszają gęstość oleju napędowego podczas mrozu. Są też w nich dodatki czyszczące silnik oraz redukujące tarcie, czy obniżają ilość szkodliwych substancji. Kolejne dodatki naprawdę nie są potrzebne i w większości sytuacji okazują się bezużyteczne.
Zamiast inwestować w tego typu uszlachetniacze, lepiej dołożyć te kilka groszy do lepszego paliwa, a okaże się to z korzyścią dla wszystkich. Zarówno samochodu, jak i dla portfela samego kierowcy. Kompletnie nie ma sensu oszczędzać w jednym miejscy, aby następnie przepłacać w kolejnym.
Normy zmieniły rynek paliw
Od kilku lat na całym świecie obowiązują bardziej wyśrubowane normy jeżeli chodzi o paliwo, jakie tankujemy. Te normy sprawiły m.in., że obecnie zawartość siarki jest minimalna we wszystkich rodzajach benzyn. Wlewając zatem do baku uszlachetnioną benzynę otrzymujemy w głównej mierze pakiet dodatków czyszczących silnik.
KIEROWCO! SPÓŹNIŁEŚ SIĘ Z WYMIANĄ OPON? SPRAWDŹ NAJLEPSZE OFERTY!
Nie inaczej jest jeżeli chodzi o diesel. Tutaj kierowcy, wydając dodatkowe ”grosze” na stacji także zyskuje pakiet dodatków. Jednym z ważniejszych jest to, że paliwo o „podwyższonych właściwościach niskotemperaturowych” w musi zachować płynność do -32 stopni Celsjusza. Oznacza to, że w baku nie zrobi nam się galaretka z oleju napędowego.