Jakie tak naprawdę objawy daje zapchany filtr paliwa? Po czym poznać, że nadszedł jego kres

Jakie tak naprawdę objawy daje zapchany filtr paliwa? Po czym poznać, że nadszedł jego kres

filtr paliwa diesel

Podaj dalej

Filtr paliwa to niewątpliwie jeden z najczęściej zapominanych filtrów, jaki znajduje się w samochodzie. Z czego to może wynikać trudno powiedzieć, ale na pewno z faktu, że nie wszyscy do końca wiedzą, kiedy go tak naprawdę należy wymienić. Bo w przypadku danego każdego samochodu producenci mają inne zalecenia, jeżeli chodzi o przebieg pokonanych kilometrów.

Co należy wiedzieć, jeżeli chodzi o filtr paliwa

spaliny paliwa dpf

Z reguły są dwie, a nawet i trzy szkoły jeżeli chodzi o wymianę tego filtra. Pierwsza to tak jak wspomnieliśmy – każdy producent danego modelu najlepiej wie, co ile należy sięgnąć po nowy. Druga metoda to tzw. profilaktyka, a więc robić to odpowiednio wcześnie, a więc regularnie np. co dwa lata.

Trzecia szkoda jest najmniej rozsądna, jeżeli chodzi o filtr paliwa, bowiem mowa o momencie, który ten sam o sobie nam przypomina. Kiedy to jednak ma miejsce i skąd należy wiedzieć, że ten do nas woła? Niestety nie jest to łatwe, bowiem objawy pokrywają się z kilkoma innymi potencjalnymi awariami.

Mimo wszystko każdy powinien zwrócić uwagę na kilka rzeczy i zacząć wówczas diagnozę od najtańszej rzeczy, a więc filtra. A mowa o większym spalaniu paliwa, szarpanie silnika, problemy z uruchomieniem silnika czy traceniu momentu obrotowego.

filtr dpf diesel

Wymiana samemu czy na warsztacie?

Od swoich dziadków czy rodziców możecie usłyszeć – szkoda pieniędzy, zrób to sam! Niestety rzeczywistość jest taka, że im nowszy samochód tym trudniej wymienić filtr paliwa. A dochodzi jeszcze kwestia odpowietrzenia całego układu. A prawda jest taka, że jeżeli tego nigdy nie robiliśmy, to nie róbmy.

W starych autach było to bardzo proste i można było to zrobić niemal przed brokiem. Obecnie jednak sytuacja jest znacznie bardziej skomplikowana i wymaga czasem nawet specjalistycznego podejścia. Szkoda, robiąc tak ”prostą” rzecz doprowadzić do nieplanowanych problemów.

 

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News