Samochód z instalacją LPG to naprawdę ogromna skarbonka dla kierowców, pozwalająca zaoszczędzić wiele pieniędzy. Jednak jak o każdy inny pojazd tak i o ten należy prawidłowo dbać, aby oszczędzał dla nas latami. Na wszystkie niepokojące sygnały trzeba od razu reagować, a te są wbrew pozorom proste do odczytania.
LPG niczym otwarta encyklopedia
Kierowcy tankujący gaz mają bardzo łatwe zadanie z rozczytaniem problemów z układem gazowym, bowiem ten daje o sobie znać w trakcie jazdy. Jednym z głównych objawów jest nierównomierna prędkość obrotowa silnika, a także poszarpywanie pojazdu w momencie przyspieszania.
W bardziej poważnym przypadkach na naszej desce rozdzielczej może pojawić się kontrolka check engine. A to może oznaczać, że wtryskiwacze są już bardzo zanieczyszczone, to zaczyna odbijać się na jednostce napędowej. Niepokojące powinno być dla kierowców także spalanie, które zmusza nas do częstszego odwiedzania stacji paliw.
Wszystko to jest dość łatwe do wyłapania dla kierowców i pozwala na szybką reakcję, a z tą nie ma co zwlekać. Tym bardziej że instalacja LPG wbrew pozorom jest bardzo prosta i nie jest skomplikowana. A to oznacza, że dobry gazownik bez większego trudu przywróci jej stan do prawidłowego użytku.
Problem z reguły jeden
Zdecydowanie najczęściej wśród awarii wymienia się wtryskiwacze od gazu. Zależnie od tego jaki mamy zamontowany system, zależy to ile czasu, wkładu sił i pieniędzy, będzie musiał na to przeznaczyć właściciel. Najprostszym i najtańszym sposobem jest wypłukanie zebranych we wnętrzu wtryskiwacza zanieczyszczeń.
Nie zawsze jednak taką metodę można zastosować. Kolejne scenariusze to regeneracja, a na końcu wymiana wtryskiwaczy. I tutaj użytkownicy LPG mogą być spokojni, bowiem to nie są ceny takiej jak w przypadki diesli. Górna granica kończy sie maksymalnie na około tysiącu złotych.