Kierowcy, którzy nie mają sprawdzonego warsztatu albo ich przygoda z takimi punktami usług dopiero się zaczyna, zawsze mają nie lada problem. Dobry, kompetentny i uczciwy mechanik to niestety rzadkość. Z kolei ci którzy mogą pochwalić się takimi cechami, z reguły mają odległe terminy napraw. A ta nie zawsze może czekać, bo każdemu samochód jest potrzebny na już.
Mechanik – będzie pan zadowolony
Niektórzy mechanicy stosują nieuczciwe praktyki, ale to tylko dlatego, że nasze zaufanie i czujność jest wobec nich zbyt duże. Ci perfidni wykorzystują to do tego, aby dorobić kilka złoty na każdym kliencie. W skali miesiąca może z tego uzbierać się już kupka kilku-kilkudziesięciu stówek.
Najczęstszą metodą jest oszukiwanie na częściach. Są mechanicy którzy nie pytają, czy założyć bardziej markowy element, czy ”chiński”. Z reguły gwarantują, że założony został najlepszy możliwy, a tak nie jest. Oczywiście liczą sobie za część jak za tę droższą.
Obowiązkiem(!) każdego kierowcy jest poproszenie o fakturę za daną część i pokazanie rachunku. Powinno być na niej dokładnie wypisana nazwa i producent, aby mieć pewność, że jest to towar z wyższej półki za który płacimy. Samo pokazanie pudełka nie jest żadną gwarancją, a tylko nieuczciwą praktyką.
Musiałem wymienić jeszcze ”to i tamto”
Drugą znaną metodą jest naciąganie na kolejne naprawy. Nie jeden klient spotkał się z sytuacją, że oddał na warsztat samochód z jedną rzeczą, a skończyło się na kilku. O ile mechanik nas o tym poinformował to pół biedy. Bywa tak, że przy odbiorze samochodu i płaceniu dowiadujemy się, że trzeba było wymienić jeszcze ”to i tamto”.
KIEROWCO! SPÓŹNIŁEŚ SIĘ Z WYMIANĄ OPON? SPRAWDŹ NAJLEPSZE OFERTY!
W takiej sytuacji klient nie ma żadnego obowiązku płacenia za te części i usługę. Może to traktować jako gratis za który nie ponosi żadnej odpowiedzialności finansowej. Nie musicie obawiać się również tego, że mechanik nie wyda auta. Jeżeli zdecyduje się na taki krok należy zadzwonić na policję i powiadomić o próbie wyłudzenia.
Każdy kierowca powinien pamiętać, aby przed naprawą wspólnie spisać protokół naprawy. Jest to jeszcze większa gwarancja dla nas. A przy odbiorze zawsze należy brać rachunek za części i faktury na nie. Wtedy nawet w przypadku awarii warsztat nie wyprze się, że tutaj nie odbywała się naprawa.
.