Greta Thunberg została zaatakowana w bardzo wulgarny sposób przez X-Site Energ. Spółka naftowa przygotowała skandaliczne materiały promocyjne na których szwedzka aktywistka stała się obiektem gwałtu.
Żeby nikt nie miał wątpliwości, kogo przedstawia rysunkowa grafika nad logiem firmy wstawiono imię 17-letniej dziewczyny. Zanim jednak naklejki na dobre weszły do obiegu, grafika wyciekła do sieci i wokół naklejki rozpętała się prawdziwa burza.
X-site Energy początkowo nie przyznawało się, że ma cokolwiek z tym wspólnego. Po czasie okazało się jednak, że nie uda się zatuszować skandalu. Manager Doug Sparrow dodatkowo dolał oliwy do ognia i na pytanie, czy komfortowo czuje się z wizerunkiem seksualnej napaści na dziecko, miał powiedzieć: – Ona nie jest dzieckiem, ma 17 lat.
Firma jednak wydała oświadczenie w którym przyznała się do winy i poinformowała o zwolnieniach osób odpowiadających za przygotowania takiego materiału promocyjnego.
Greta Thunberg ogłosiła sukces
„Są coraz bardziej zdesperowani. To pokazuje, że wygrywamy” – tak do całego skandalu odniosła się na swoim profulu społecznościowym Greta Thunberg.
They are starting to get more and more desperate…
This shows that we’re winning. https://t.co/NLOZL331X9— Greta Thunberg (@GretaThunberg) February 29, 2020