Do czego prowadzi jazda na rezerwie? Kierowco, lepiej pamiętaj tankować diesel lub benzynę

Do czego prowadzi jazda na rezerwie? Kierowco, lepiej pamiętaj tankować diesel lub benzynę

rezerwa diesel paliwo

Podaj dalej

Wielu kierowców uważa, że jazda na rezerwie grozi im tylko i wyłącznie jedną rzeczą – zatrzymaniem się samochodu. Oczywiście mają rację, ale nie biorą pod uwagę, że taka sytuacja to tak naprawdę jedna z ”przyjemniejszych” rzeczy i mniej kosztownych jaka może ich spotkać. Dlatego też zawsze trzeba pamiętać, aby nie doprowadzić do sytuacji, w której diesel czy benzyna prosi się nas o tankowanie.

Jaki usterki wywołuje jazda na rezerwie?

tankowanie diesel benzyna

Tak naprawdę jeżdżąc często na granicy częstych odwiedzin stacji paliw, można w ten sposób narobić sobie wiele kłopotów. Samochód ma to do siebie, że lubi jeździć i musi mieć na czym jeździć. Dlatego też, gdy w baku zostaje kilka litrów paliwa zaczynają robić się kłopoty.

Tankowanie do pełna to bardzo istotna kwestia, aby tworzywo z którego jest wytworzony bak nie zaczął nam rdzewieć. To w dalszej perspektywie może doprowadzić nie tylko do jego nieszczelności, ale również zapchania filtru paliwa. Początkowo może być problem z odpaleniem samochodu, szarpanie w trakcie jazdy, aż w końcu nawet mając paliwo, nigdzie nie pojedziemy.

Jeżdżąc na rezerwie mocno cierpi pompa paliwa, która jest chłodzona przed diesel czy benzynę i smarowana. Może zatem dojść do sytuacji, w której tej element się po prostu zatrze. Do tego pompa może zamiast paliwa zassać powietrze i wówczas robi się kłopot.

paliwo diesel stacja

Tankuj diesel i benzynę regularnie

Awarie mogą okazać się jednak jeszcze poważniejsze, a wiele zależy od tego jaki posiadamy samochód. Bo ucierpieć w starych silnikach wysokoprężnych może nawet jeden z poważniejszych elementów, a więc wtryskiwacze. Z kolei nowe auta mogą odczuć to w inny sposób.

Przez brak paliwa może dojść do podniesienia temperatury w silniku i wypalenia tłoków i utraty kompresji w cylindrze. Jak widać problemów jest więcej niż korzyści, a zatankować i tak trzeba. Lepiej zatem robić to z głową, niż narażać się na dodatkowe koszty.

malo paliwa diesel

 

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News