Kierowcy zapewne niejednokrotnie spotkali się z takim słowem, jak intercooler i choć kiwali głową, to nie wiedzieli, o czym mowa. A choć ten element brzmi dość poważnie to tak naprawdę jest on bardzo prosty, lecz równie bardzo istotny i potrzebny. Zwłaszcza potrzebuje go diesel, który dzięki niemu pośrednio jest w stanie osiągać większe prędkości.
Diesel i intercooler to jedność
Co ciekawe, intercooler chłodzi się niczym innym jak pobieranym z zewnątrz powietrzem. Dlatego też element ten najczęściej montowany jest tuż za przednim zderzakiem. Element ten przez niektórych był dopracowywany, a dokładniej mówiąc wspierany dodatkowymi wiatrakami czy ochładzany nawet woda.
Awaryjność praktycznie żadna
Tak naprawdę o awaryjności tego urządzenia nie byłoby żadnej mowy, gdyby nie jego umiejscowienie. Jako, że jest to drugi element tuż za zderzakiem, to dość często zostaje uszkodzony. Dodatkowo narażony jest na kontakty na elementy, jakie znajdują się na drodze, jak głównie małe kamyki.
Ta chłodnica powietrza może z czasem z tego powodu stracić na jakości. Tak samo gdy przy długim użytkowaniu oplecie ją bród, co takie nie wpływa dla niej korzystnie, ale na pewno nie na tyle, aby przeszkadzało to w pracy.