Diesel, a suchy bagnet i brak oleju w silniku. Kierowcy wówczas panikują, ale czy na pewno powinni?

Diesel, a suchy bagnet i brak oleju w silniku. Kierowcy wówczas panikują, ale czy na pewno powinni?

diesel bagnet silnik

Podaj dalej

Silnik w oleju to jeden z najważniejszych płynów, o którym należy pamiętać. Zależnie czy to silnik typu diesel, czy benzynowy może zdarzyć się tak, że trzeba go będzie uzupełnić, przed jego kolejną wymianą. Co jednak w sytuacji, kiedy nagle wyciągniemy suchy bagnet? Czy wówczas skleroza może nas sporo kosztować?

Zobacz na GeekBlog.pl: Miony – piąta nieznana siła natury?

Diesel, silnik, a suchy bagnet oleju

silnik diesel olej

Środek smarny w silniku to podstawa, bez której tak naprawdę ta jednostka nie jest w stanie funkcjonować. Olej zbiera wszystkie brudy, zapewnia szczelność komory i sprawia, że metalowe podzespoły są w stanie ze sobą pracować. Dlatego tak ważna jest jego kontrola oraz regularna wymiana – najlepiej co roku w okolicach jesieni.

Warto pamiętać o tym, że olej mimo wszystko może ”znikać” z silnika. Każdy producent wyznacza górną granicę dopuszczalnego spalania oleju przez silniki i z reguły jest ona nie większa niż do 0,5 l/1000 km. Co ile zatem powinniśmy sprawdzać jego poziom? Maksymalnie bez większej paniki raz na kwartał będzie odpowiednim okresem.

Przy okazji warto wspomnieć, że przy każdej wymianie oleju należy wymienić filtr paliwa, a tak naprawdę… wszystkie filtry jakie mamy w aucie. Warto je wymieniać regularnie wszystkie, aby o żadnym nie zapomnieć. Zwłaszcza, że każdy jest bardzo istotny dla nas, jak i naszego pojazdu.

silnik diesla olej

Suchy bagnet, a więc problem?

Nie jednemu kierowcy zdarzyła się sytuacja i może się zdarzyć, że gdy sprawdza poziom oleju bagnet jest suchy. Wielu kierowców pozostawia pojazd i szybko biegnie do sklepu po olej, aby go uzupełnić. To na pewno dobre zachowanie, ale nie ma co zbytnio panikować.

Gdy bagnet pokazuje, że jest brak oleju możemy być pewni, że jeszcze on się tam znajduje. Z reguły w misce jest go na tyle, aby mógł zapewnić optymalne smarowanie. Nie będzie zatem sytuacji takiej, że po przejechaniu kilometra nasz silnik się zatrze.

diesel silnik olej

Oczywiście to już jest granica do której pod żadnym pozorem lepiej nie dochodzić. Chodzi jedynie o fakt, że brak oleju na bagnecie nie oznacza jego faktycznego braku. To tylko sygnał do tego, że pali się czerwona lampka i wyją syreny, aby go już szybko uzupełnić.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News