Poznajcie ekscytujące Porsche 911 Speedster o mocy 510 KM

Poznajcie ekscytujące Porsche 911 Speedster o mocy 510 KM

23 interakcje
P19_0356

Podaj dalej

Porsche 911 Speedster wchodzi do produkcji, a na rynku pojawi się dokładnie 1948 tego egzemplarzy modelu. Kto zatem ostrzy sobie zęby na dwumiejscowy otwarty wóz musi się pośpieszyć, bowiem cieszy się on dużym zainteresowaniem.

Porsche 911 Speedster już jako pojazd koncepcyjny okazał się sensacją i budził spore zainteresowanie. Obecnie Porsche wprowadza ten model do produkcji, a za jego bazę konstrukcyjną posłużyły modele 911 R oraz 911 GT3. Pod jego maską znajduje się wysokoobrotowy, wolnossący silnik typu bokser o pojemności 4 litrów i mocy 375 kW (510 KM), który jest połączony z sześciostopniową, manualną skrzynią biegów GT.

W połowie 2019 roku w zakładach Porsche w Zuffenhausen w Niemczech powstanie dokładnie 1948 egzemplarzy modelu. Porsche 911 Speedster swoją maksymalną moc – 375 kW (510 KM) – osiąga przy 8400 obr./min, a jego maksymalna prędkość obrotowa wynosi 9000 obr./min. Z kolei maksymalny moment obrotowy o wartości 470 Nm jest tu generowany przy 6250 obr./min. Nowy model przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,0 s i osiąga prędkość maksymalną 310 km/h.

W porównaniu z poprzednim 911 GT3 czterozaworowa jednostka nowego 911 Speedster została wyposażona w dwa filtry cząstek stałych dla silnika benzynowego (GPF) i spełnia normę emisji spalin Euro 6d TEMP EVAP-ISC (EU6 DG). Mimo to osiąga o 10 KM wyższą moc. To rezultat drobiazgowych udoskonaleń, takich jak wysokociśnieniowe wtryskiwacze benzyny ze zoptymalizowanym kształtem natrysku oraz zmodyfikowany układ dolotowy z indywidualnymi przepustnicami, które zapewniają bardziej spontaniczną reakcję na ruchy pedałem gazu. Nowo opracowany, lekki sportowy układ wydechowy ze stali nierdzewnej waży o 10 kg mniej (włącznie z dwoma filtrami cząstek stałych).

Porsche oferuje ten model wyłącznie z sześciobiegową sportową przekładnią manualną. Skrzynię wyposażono w funkcję automatycznego „podbijania” obrotów (tzw. auto-blip), która podczas redukcji biegu precyzyjnie, w niezależny sposób kompensuje różnice w prędkości obrotowej silnika pomiędzy przełożeniami poprzez automatyczne otwarcie przepustnicy. Funkcja ta może zostać aktywowana w dowolnym momencie, niezależnie od wybranego ustawienia systemu aktywnego tłumienia PASM (Porsche Active Suspension Management). Sportowe przeniesienie siły napędowej uzupełnia mechaniczna, asymetryczna blokada tylnego mechanizmu różnicowego.

W Niemczech ceny nowego 911 Speedster zaczynają się od 269 274 euro (z VAT i lokalną specyfikacją wyposażeniową). Model można już zamawiać w Porsche Centrach. Samochód został wyposażony w sportowe opony firmy Michelin.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News