Powstanie nowe fabryczne rajdowe Porsche

Powstanie nowe fabryczne rajdowe Porsche

M19_0118

Podaj dalej

Porsche w Weissach pracuje nad modelem 718 Cayman GT4 Clubsport spełniającym przepisy FIA R-GT. Samochód powinien być gotowy do rywalizacji w sezonie 2020.

Prototyp Cayman GT4 Rallye Concept Car, pokazany z okazji ubiegłorocznego Rajdu Niemiec spotkał się z bardzo pozytywnym przyjęciem. Właśnie dlatego Porsche postanowiło zająć się budową jeszcze bardziej konkurencyjnego modelu.

W przeciwieństwie do wersji koncepcyjnej przyszły samochód rajdowy nie będzie bazował na modelu Cayman GT4 Clubsport wytwarzanym do 2018 r., lecz na nowym 718 Cayman GT4 Clubsport, zaprezentowanym na początku stycznia. Nowa rajdowa maszyna dla prywatnych nabywców została zaprojektowana pod kątem startów w seriach GT4, a także z myślą o amatorskich imprezach i wypadach na tor.

Do napędu rajdowego Porsche służy 6-cylindrowy silnik typu bokser o pojemności 3,8 litra i mocy 313 kW (425 KM). Przy projektowaniu pojazdu skoncentrowano się przede wszystkim na osiągach oraz właściwościach jezdnych. Wybrane elementy karoserii Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport po raz pierwszy wykonano z kompozytu z udziałem naturalnych włókien.

Istotną zaletą nowego samochodu zgodnego z przepisami R-GT jest relatywnie niski koszt eksploatacji – to zasługa bliskich powiązań z modelem seryjnym.

Klasa FIA R-GT w skrócie

FIA wprowadziła przepisy R-GT w sezonie 2011. Ich koncepcja ma na celu zaoferowanie ambitnym zespołom klientów i prywatnym kierowcom szansy na podejmowanie sportowych wyzwań w rajdach przy zachowaniu akceptowalnego poziomu kosztów.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News