Sprzedaż Porsche w Polsce rośnie znacznie dynamiczniej od całego rynku europejskiego. Motorem napędowym wzrostu niemieckiej marki w naszym kraju jest przede wszystkim nowa generacja Cayenne. Pierwsze półrocze tego roku okazało się rekordowe dla producenta.
Firma Porsche ma za sobą najlepsze pierwsze półrocze w swojej historii – zarówno w ujęciu globalnym, jak i na polskim rynku. Od stycznia do czerwca 2018 r. nad Wisłą zarejestrowano 885 nowych aut Porsche. To rezultat o 26,4% lepszy r/r z pierwszym półroczem 2017.
Za tymi pozytywnymi wynikami przede wszystkim stoi Porsche Cayenne. Sportowy SUV, dostępny w wersjach benzynowych oraz hybrydowej, w swojej najnowszej odsłonie zyskał uznanie wśród polskich klientów. W I półroczu tego roku znalazł 231 nabywców – ponad dwukrotnie więcej niż w tym samym okresie 2017 r. (+104,4%).
Na bardzo zadowalającym poziomie sprzedaży zdaniem polskiego oddziału znajduje się też Panamera. W ciągu pierwszych 6 miesięcy br. zarejestrowano 180 egzemplarzy, o 38,5% więcej niż w tym samym okresie roku ubiegłego. Za to liderem gamy modelowej pozostaje SUV Macan, z wynikiem zbliżonym do ubiegłorocznego (289 aut, -13,5%). Niewielki spadek można tłumaczyć „opatrzeniem się” wśród klientów. Porsche powinno szybciej wprowadzić do oferty wersję po faceliftingu tego modelu.
Z kolei kultowa „911” od stycznia do czerwca trafiła w ręce ponad setki polskich klientów, co stanowi wynik o ponad jedną trzecią lepszy od zeszłorocznego (+37,5%). To m.in. zasługa stale poszerzanej gamy modelowej – tylko w ostatnich miesiącach zadebiutował nowy wariant 911 T oraz ostrzejsza odmiana 911 GT3 RS.
Wojciech Grzegorski, dyrektor marki Porsche w Polsce: Rośniemy niemal trzykrotnie szybciej niż cała Europa. To dowód na to, że w naszym kraju miłośników Porsche jest coraz więcej. Patrzymy w przyszłość z dużym optymizmem.
Dane producenta