Porsche kończy produkcję silników wysokoprężnych

Porsche kończy produkcję silników wysokoprężnych

wyroznione

Podaj dalej

Dotychczas mogliśmy być świadkami tylko plotek na ten temat. Teraz przyszła pora na fakty, które jednak potwierdzają krążące w sieci od jakiegoś czasu plotki. Koncern wstrzymuje produkcję popularnego modelu z silnikiem diesla i kończy z silnikami wysokoprężnymi.

Porsche oficjalnie potwierdziło to, co podejrzewano od jakiegoś czasu. Marka kończy produkować silniki diesla na dobre. Dodatkowo z oświadczenia możemy wywnioskować, że robi to bez większego żalu.

W oficjalnym oświadczeniu czytamy, że silniki Diesla odgrywają w Porsche podrzędną rolę. Koncern sam z siebie nie rozwija ani nie buduje własnych jednostek wysokoprężnych. Spadający popyt na wersje z dieslem tylko pomógł w podjęciu takiej decyzji. Diesla zdecydowanie wypychają silniki benzynowe oraz hybrydowe.

Dokładnie 15 lutego 2018 roku zakończono produkcję modelu Macan S Diesel. Według zapewnień firmy dowiadujemy się również, że wycofano także wszystkie zamówienia na wysokoprężną wersję tego modelu. Taką samą decyzję podjęto w ubiegłym roku wobec Panamery 4S Diesel. Nie wiemy, czy model Cayenne Diesel, który był w przygotowaniu, w ogóle ujrzy światło dzienne. Patrząc na ostatnie zmiany w planach produkcyjnych, można dojść do wniosku, że nie.

Tagi: Porsche, Macan S, diesel,

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News