Niemiecki producent sportowych samochodów Porsche nawiązał współpracę z WayRay po to, aby wspólnie opracować nowatorskie techniki holograficzne wyświetlaczy typu head-up, z elementami rzeczywistości rozszerzonej. Niebawem to co znacie z gier video trafi także do rzeczywistych pojazdów.
Szwajcarska firma pracuje także nad harmonijną integracją wirtualnych obiektów z odbiorem jazdy. Porsche udzieliło WayRay wsparcia jako strategiczny i główny inwestor. WayRay zatrudnia obecnie ponad 250 osób. Siedziba szwajcarskiego start-upu mieści się w Zurychu, ale jego biura działają również w Rosji, Chinach i USA. W przyszłym roku firma ma otworzyć swój zakład produkcyjny również w Niemczech.
W porównaniu z konwencjonalnymi, dostępnymi na rynku wyświetlaczami head-up WayRay oferuje znacznie mniejszy układ projekcyjny, który można zamontować w dowolnym pojeździe, niezależnie od architektury kokpitu. Technika ta jest aktualnie testowana zarówno pod kątem kierowców, jak i pasażerów – a tym samym oferuje potencjał wprowadzania nowych koncepcji w kontekście jazdy wysoko zautomatyzowanej.
Porsche postawiło sobie za cel konsekwentne poszerzanie portfolio swoich cyfrowych usług. Oprócz marki z Zuffenhausen udział w start-upie WayRay ma także Hyundai Motor Company, JVC-KENWOOD oraz Alibaba Group. Partnerstwo pomiędzy WayRay a Porsche stanowi element platformy innowacji „Startup Autobahn” i będzie dalej strategicznie poszerzane w celu rozwoju rozwiązań technicznych dedykowanych dla branży motoryzacyjnej.