Porsche Classic stworzyło samochód marzeń dla kolekcjonerów

Porsche Classic stworzyło samochód marzeń dla kolekcjonerów

fine_S18_2467_fine

Podaj dalej

Porsche Classic zbudowało wyjątkowo pożądany, kolekcjonerski wóz: ostatnie 911 Turbo z silnikiem chłodzonym powietrzem (typ 993) – 20 lat po zakończeniu seryjnej produkcji.

Jego konstrukcja bazuje na oryginalnej karoserii, a wygląd jest równie unikalny, co pochodzenie: złoty lakier Golden Yellow Metallic odwołuje się do 911 Turbo S Exclusive Series rocznik 2018. Czarne koła wzbogacono o stylowe detale w kolorze Golden Yellow, podobnie jak utrzymane w czarnej tonacji fotele oraz kabinę. Karoseria wyróżnia się charakterystycznymi dla 993 Turbo S wlotami powietrza po bokach, na życzenie dostępnymi także dla standardowego 911 Turbo z 1998 r.

450-konny samochód sportowy będzie świętował swoją światową premierę podczas zlotu Porsche Rennsport Reunion na torze Laguna Seca (USA), 27 września tego roku. Jako kolekcjonerski pojazd przeznaczony do użytkowania wyłącznie na zamkniętych obiektach, zostanie zlicytowany przez dom aukcyjny RM Sotheby’s w ośrodku Porsche Experience Center w Atlancie, 27 października 2018 r.

Środki pozyskane z licytacji zasilą konto fundacji Ferry’ego Porsche – Ferry Porsche Foundation, organizacji non-profit powołanej kilka miesięcy temu z okazji obchodów jubileuszu 70 lat sportowych samochodów Porsche.

Budowa unikatowego pojazdu trwała przez około 1,5 roku. Najpierw jego karoserię zabezpieczono przed korozją i polakierowano zgodnie ze standardami obowiązującymi obecnie w produkcji seryjnych aut Porsche. Następnie kolekcjonerski egzemplarz został zmontowany i przekazany do dalszych prac specjalistom Porsche Classic z centrum renowacji Porsche w Stuttgarcie.

Tam otrzymał zupełnie nowy 3,6-litrowy bokser biturbo o mocy 450 KM, który zapewnia osiągi na równi z tymi, jakimi w swoich czasach legitymowało się 911 Turbo S typ 993. Z półek oryginalnych części Porsche Classic pochodzą manualna przekładnia oraz elementy napędu na obie osie. Ręcznie wytłoczony seryjny numer podwozia stanowi kontynuację oznaczenia ostatniego seryjnego 993 Turbo, jakie opuściło taśmę produkcyjną w 1998 r.

Koordynację elementów nadwozia i wnętrza konsultowano z ekspertami Porsche Exclusive Manufaktur – tymi samymi, którzy odpowiadali za stworzenie limitowanego do 500 egzemplarzy modelu 911 Turbo S Exclusive z 2018 r. Uzupełnieniem tych elementów zajęli się projektanci oddziału Style Porsche. To oni czuwali nad odpowiednimi gradientami kolorów, umiejscowieniem oznaczeń i emblematów, a także innymi detalami kabiny.

Model 911 Turbo S, z silnikiem wzmocnionym do 450 KM, powstał w liczbie zaledwie 345 egzemplarzy. Pewnie dlatego niezmiennie pozostaje samochodem poszukiwanym wśród kolekcjonerów.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News