Właśnie za takie samochody kochamy Porsche! Kolejne prawdziwe dzieło tego producenta stworzyli inżynierowie z Weissach. Na żywo będziemy mogli je zobaczyć już w trakcie najbliższego Salonu Samochodowego w Genewie.
Zacznijmy od najważniejszego! Silnik to 4-litrowa jednostka benzynowa o mocy 323 kW, czyli 520 KM! Samochód przyśpiesza od 0 do 100 km/h w ciągu 3,2 sekundy, a jego prędkość maksymalna wynosi 312 km/h! Taki motor w połączeniu ze specjalnie skalibrowaną, 7-stopniową przekładnią PDK, gwarantuje rewelacyjne osiągi. Najpiękniejsze zaś jest to, że auto jest normalnie dopuszczone do ruchu na publicznych drogach.
Nowe Porsche bazuje na modelu 911 GT3, jednak zostało dodatkowo zmodyfikowane. Jednostka napędowa ma zwiększoną wydajność. Podwozie zostało zestrojone na nowo z układem skrętnym tylnej osi, zaprojektowanym z myślą o uzyskaniu jak najlepszej maksymalnej dynamiki i precyzji prowadzenia. Szerokie nadwozie połączone z tylnym skrzydłem polepsza właściwości aerodynamiczne.
Wnętrze samochodu nie pozostawia złudzeń, że siedzimy w piekielnie szybkim sportowym samochodzie. W pełni kubełkowe siedzenia wykonane z włókna węglowego zapewniają bezpieczne podparcie boczne i lepsze czucie pojazdu. Materiały wykończeniowe zostały dobrane w niezwykle przemyślany sposób. Na drzwiach zamontowano lekkie panele z pętlami do otwierania i siatkami do przechowywania drobiazgów. Zmniejszona również została ilość wygłuszeń. Sportowa kierownica oraz obrotomierz zamontowany w centralnym punkcie sprawia, że czujemy się jak w rasowym wyścigowym samochodzie.
Rozwiązania zastosowane w nowym Porsche zostały zaczerpnięte wprost ze świata motosportu. Przykładem tego mogą być wszystkie wahacze zaopatrzone w przeguby kulowe (sworznie), co zapewnia jeszcze większą precyzję niż w przypadku zastosowania zwykłych tulei. Lekkie 20-calowe obręcze z nowo opracowanymi sportowymi oponami w rozmiarze 265/35 na przedniej osi zwiększają zwinność i poprawiają reakcję na ruchy kierownicą. Tylne koła w rozmiarze 21 cali z oponami 325/30 odpowiadają za zwiększenie przyczepności.
Wszystkie aktualne sportowe samochody Porsche z rodziny GT są dostępne z pakietem Clubsport. Tak samo będzie z GT3 RS. Pakiet ten obejmuje pałąk przeciwkapotażowy, ręczną gaśnicę, przygotowanie wyłącznika prądu i 6-punktowe pasy sportowe.
Dla osób mających większe wyścigowe aspiracje Porsche przygotowało specjalny pakiet Weissach. Redukuje on jeszcze bardziej masę samochodu. Zawiera dodatkowe elementy podwozia, nadwozia i wnętrza wykonane z włókna węglowego, a także obręcze z magnezu. W najlżejszej wersji auto waży zaledwie 1430 kg.
Porsche 911 GT3 RS można już zamówić w Niemczech. Na drogach pojawić ma się w okolicach kwietnia tego roku. Ceny zaczynają się od 195 137 euro razem z podatkiem VAT.
Targi: Porsche 911 GT3 RS, premiera 2018, Genewa