Polska na szarym końcu w wynikach sprzedażowych samochodów elektrycznych

Polska na szarym końcu w wynikach sprzedażowych samochodów elektrycznych

58fktkqTURBXy8wMDJkNWRhODk0NjlkMDI1MjEwNzZhN2IyMzMxN2UwNC5qcGVnkpUDAADNCX7NBVeTBc0DUs0B3g

Podaj dalej

Zgodnie z danymi zebranymi przez Europejskie Stowarzyszenie Producentów Samochodów (ACEA), Polacy kupili w 2018 roku 620 sztuk samochodów elektrycznych. To wzrost o 42,5 procent rok do roku, ale w Europie jesteśmy pod tym względem na szarym końcu.

Ile Polacy kupili samochodów elektrycznych w 2018 roku

Kupujemy tyle samochodów elektrycznych, że wprowadzenie dopłat do elektryków byłoby dla budżetu praktycznie niezauważalne. Polacy nabyli w 2018 roku:

  • 620 samochodów czysto elektrycznych (BEV),
  • 704 hybrydy plug-in (PHEV),
  • oraz 22 821 starych hybryd, czyli bez możliwości ładowania z gniazdka (HEV).

Średnie wzrostu dla Unii Europejskiej i Polski mierzone w stosunku do poprzedniego roku wyniosły następująco:

Samochody elektryczne | Unia Europejska: +53,2 procent, Polska: +42,5 procent, czyli tempo poniżej średniej unijnej,

Hybrydy plug-in | Unia Europejska: +26,1 procent, Polska: +9,7 procent, czyli tempo poniżej średniej unijnej,

Stare hybrydy | Unia Europejska: +35,6 procent, Polska: +32,6 procent, czyli tempo poniżej średniej unijnej.

Samochody benzynowe | Unia Europejska: +12,8 procent, Polska: +14 procent, czyli tempo powyżej średniej unijnej,

Diesle | Unia Europejska: -18,3 procent, Polska: -2,3 procent, czyli tempo powyżej średniej unijnej.

Jak podsumować te dane? W segmentach, w których Europa odchodzi w kierunku bardziej ekologicznych rozwiązań, Polska nadal akceptuje starą technologię. Natomiast w dziedzinach, które są bardziej przyjazne dla środowiska, Polska zostaje daleko z tyłu. A gdyby uwzględnić liczbę obywateli, prawdopodobnie znajdziemy się na samym końcu stawki.

Źródło i opracowanie: elektrowoz.pl

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News