Pierwszy w Polsce magazyn energii zintegrowany ze stacją ładowania EV

Pierwszy w Polsce magazyn energii zintegrowany ze stacją ładowania EV

dav

Podaj dalej

GreenWay Polska uruchomił pierwszy w swojej sieci magazyn energii bezpośrednio współpracujący ze stacją ładowania dużej mocy. GridBooster, bo tak zostało nazwane wdrożone rozwiązanie, wykorzystuje używane baterie pozyskiwane z samochodów elektrycznych.

GridBoostery to stworzone przez inżynierów GreenWay, jak i partnerów firmy, magazyny energii elektrycznej. Ich zadaniem jest inteligentne zarządzanie mocą infrastruktury ładowania aut elektrycznych w momentach zwiększonego zapotrzebowania, przy ograniczeniach wynikających z dostępnej mocy w sieci energetycznej.

Kiedy zapotrzebowanie na ładowanie jest niskie, a sieć nieobciążona (np. dolina nocna), zainstalowana w urządzeniu bateria ładuje się bezpośrednio z sieci, gromadząc energię. Natomiast w momencie, gdy zapotrzebowanie stacji ładowania rośnie, przekraczając przy tym moc dostępną z sieci, zmagazynowana energia służy do ładowania pojazdów.

Dzięki temu można osiągać maksymalną moc nawet kilku ładowarek stanowiących jedną stację ładowania, uniezależniając to od mocy dostępnej z sieci energetycznej. Magazyn może także pobierać energię tylko w czasie dolin nocnych, wtedy gdy system energetyczny jest najmniej obciążony, a tym samym energia elektryczna jest najtańsza i wykorzystywać ją w pozostałych godzinach.

GridBoostery odgrywają bardzo istotną rolę wszędzie tam, gdzie stacje ładowania cieszą się dużą popularnością kierowców aut elektrycznych. Dzięki nim mogą oni liczyć na maksymalną efektywność ładowarek i krótki czas ładowania. Magazyny energii będą mogły w przyszłości wywierać także pozytywny wpływ na funkcjonowanie sieci energetycznej. Jako element inteligentnej infrastruktury smart grid, GridBoostery dostosowywać się będą do aktualnego stanu sieci tak, by zmniejszać jej obciążenie kiedy jest to niezbędne, na przykład w czasie okresowych wzrostów konsumpcji energii.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News