Solaris wygrał przetarg na dostawę trzech przegubowych autobusów elektrycznych do Bonn. Będzie to pierwsza dostawa producenta realizowana dla przewoźnika SWB.
To pierwszy kontrakt Solarisa realizowany dla klienta SWB Bonn, dla którego elektryfikacja transportu autobusowego jest elementem kompleksowego planu ochrony klimatu w mieście. Co ważne, autobusy elektryczne będą napędzane wyłącznie tzw. „zieloną” energią, czyli pochodzącą ze źródeł odnawialnych.
Kluczowym warunkiem przewoźnika było, aby autobusy miały gwarantowany zasięg 200 km (bez względu na warunki atmosferyczne, topograficzne itd.) na jednym ładowaniu przez okres 12 lat. Aby spełnić te wymagania, Solaris postawił na najnowszą generację baterii High Energy+. W autobusach dla Bonn zostanie zamontowanych 7 packów baterii o łącznej pojemności aż 553 kWh. Z taką pojemnością pojazd niezależnie od warunków klimatycznych i drogowych, z włączonym ogrzewaniem lub klimatyzacją oraz z kompletem pasażerów na pokładzie, pokona wymagane 200 km.
Na ulicę miasta Beethovena wyjadą autobusy ładowane wyłącznie poprzez złącze plug-in, które przeznaczone jest głównie do nocnego ładowania na zajezdni. Jednostką napędową w Urbino 18 electric będzie oś elektryczna z dwoma zintegrowanymi silnikami o mocy 125 kW każdy. W pełni bezemisyjne pojazdy będą ogrzewane wyłącznie elektrycznie, a komfort klimatyczny w autobusach zapewni efektywna i ekologiczna klimatyzacja z pompą ciepła, która do uzyskania odpowiedniej temperatury w pojeździe wykorzystuje ciepło pochodzące z zewnątrz.
Niemiecki rynek autobusów elektrycznych dynamicznie się rozwija, a bateryjne Urbino jeżdżą po drogach w Niemczech od 2013 roku. Solaris dostarczył do swoich niemieckich klientów już 60 elektrobusów, a ponad 120 kolejnych przewoźnicy z tego kraju zamówili tylko w samym 2019 roku.