W dniu 31 sierpnia najnowszy Levorg w specyfikacji 17MY przeznaczonej na rynek europejski uzyskał maksymalną ilość pięciu gwiazdek w ostatniej edycji testów przeprowadzonych przez organizację Euro NCAP.
W trakcie surowej oceny w badaniach „ochrony pasażera dorosłego”, „ochrony przewożonego dziecka”, „ochrony pieszego” i „systemów wspomagania bezpieczeństwa” model Subaru wypadł rewelacyjnie. Levorg bez problemu poradził sobie z wprowadzonym w tym roku testem mającym na celu sprawdzenie, jak samochód radzi sobie z autonomicznym hamowaniem w celu uniknięcia kolizji z pieszym. O sukcesie Levorga w tym badaniu zdecydowała obecność na jego pokładzie systemu wspomagania kierowcy EyeSight.
Wśród testów przeprowadzanych przez Euro NCAP nowością jest wspomniane wyżej badanie skuteczności autonomicznego hamowania dla czterech scenariuszy z udziałem pieszego pojawiającego się przez maską samochodu (które często prowadzą do jego śmierci lub poważnych obrażeń). Więcej informacji na ten temat wraz z wizualizacją analizowanych przypadków znaleźć można na stronie http://goo.gl/favIh3.
Świetne wyniki Levorga w ramach zapoczątkowanego w 1997 roku wymagającego programu oceny nowych samochodów dowodzą, że pojazd spełnia standardy bezpieczeństwa ustanowione przez Euro NCAP. Tym samym dołącza on do grona modeli Subaru, które poddano badaniom w latach ubiegłych. Wszystkie bez zarzutu przeszły surowy proces oceny, podobnie jak Levorg uzyskując pięciogwiazdkowe noty od ekspertów.
Działający w oparciu o dwie kamery zamontowane w okolicy lusterka wstecznego EyeSight zadebiutował w Japonii w 2008 roku, natomiast prace badawczo-rozwojowe nad tym projektem zapoczątkowane zostały już w 1989 roku. Od tamtego czasu system wspomagania kierowcy jest ustawicznie rozwijany i doskonalony, a jego obecny kształt sprawia, że jest to rozwiązanie cieszące się coraz większą popularnością już na czterech kontynentach – zdobywając liczne nagrody i wyróżnienia w najbardziej wymagających testach na świecie. Ostatnio zalety rozwiązania zostały również zauważone i docenione przez specjalistów z niemieckiego automobilklubu ADAC. EyeSight wypada również znakomicie w badaniach przeprowadzanych przez magazyny motoryzacyjne, czego przykładem mogą być wyniki testu systemów „City Safety” opublikowane przez „auto motor i sport”.
Pojazdy spod znaku Plejad otrzymywały także najwyższe noty między innymi w testach japońskiego programu JNCAP (tytuł Advanced Safety Vehicle+), australijskiego ANCAP, czy też w badaniach przeprowadzanych przez amerykański instytut Insurance Institute for Highway Safety (tytuł Top Safety Plus+ 2016 otrzymały Legacy, Outback, Forester, Impreza, Subaru XV oraz WRX).