Paryż i grupa Renault mają wspólną wizję nowych miejskich usług mobilności elektrycznej

Paryż i grupa Renault mają wspólną wizję nowych miejskich usług mobilności elektrycznej

2018 – Renault ZOE

Podaj dalej

Miasto Paryż i Grupa Renault chcą wspólnie wykorzystać wiedzę i umiejętności do rozwoju usług mobilności elektrycznej dla paryżan, mieszkańców regionu Ile-de-France oraz turystów.

To bezprecedensowe porozumienie zawarte między stolicą Francji a liderem w dziedzinie pojazdów elektrycznych w Europie dowodzi wspólnej wizji przyszłości usług mobilnych w obliczu wyzwań związanych ze zdrowiem publicznym, zmianami klimatycznymi, ułatwieniami w podróżowaniu, z dostępnością i atrakcyjnością oraz kosztami.

Porozumienie ma na celu realizację planów krótko-, średnio- i długoterminowych na rzecz rozwoju elektrycznych, inteligentnych i autonomicznych pojazdów.

Od września tego roku Grupa Renault postanowiła stopniowo wprowadzić ofertę handlową mobilności elektrycznej dla paryżan, mieszkańców regionu Ile-de-France i turystów. Oferta dotyczy:
•turystycznych rowerów elektrycznych dostępnych za pośrednictwem firmy Marcel należącej do Grupy Renault,
•pojazdów elektrycznych dostępnych w trybie samoobsługowym 24/7 w ramach standardowej usługi car-sharingu, bez korzystania ze stacji,
•pojazdów elektrycznych na dłuższe trasy dostępnych w trybie samoobsługowym 24/7 z parkingów firmy Renault lub jej partnerów, w trybie „return car-sharing”.

Przedsięwzięcie to obejmie gamę w 100% elektrycznych samochodów Grupy Renault: ZOE, Twizy, Kangoo Z.E, Master Z.E. Do końca 2019 r. flota będzie liczyć 2 000 pojazdów elektrycznych.

W drugim etapie miasto Paryż i Grupa Renault chcą rozpocząć prace w ramach otwartej grupy roboczej, skupiającej metropolie i firmy, której celem będzie opracowanie polityki integracji nowych form usług mobilności w miastach.

Ta globalna inicjatywa na rzecz zrównoważonej mobilności stanie się platformą dialogu, wymiany doświadczeń, eksperymentów i przyspieszania rozwoju nowych usług mobilności, tak aby sprostać oczekiwaniom i przyzwyczajeniom mieszkańców miast.

Inicjatywa będzie przede wszystkim wykorzystywać doświadczenie sieci C40, które zrzesza około stu miast na świecie pod przewodnictwem Anne Hidalgo.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News