Aż 80 procent nowych samochodów kupowanych w salonach to zasługa firm. Tak naprawdę dopiero co piąte auto, które wyjeżdża z salonu należy do tzw. osób fizycznych, a więc zwykłego Kowalskiego. Instytut Badania Rynku Motoryzacyjnego Samar opublikował informację, jak wygląda sytuacja na rynku z zainteresowaniem danej marki pojazdu, gdy Polak ma z własnej kieszeni zapłacić za kupno samochodu.
Dane dotyczą w całości miesiąca styczeń. W tym okresie w Polsce zarejestrowanych zostało 39 472 nowych samochodów osobowych. Co ciekawe, liczba ta jest aż o 14,06 proc. mniejsza niż w roku ubiegłym.
Z kolei w tej liczbie znajduje się 14 213 sztuk samochodów osobowych zakupionych przez osoby fizyczne. I w tym przypadku możemy mówić o spadku aż o 17,15 proc.
Zdecydowanie największa popularnością wśród klientów indywidualnych cieszy się marka Toyota, która przekroczyła sprzedaż 3 000 tysięcy samochodów.
20 najpopularniejszych marek zarejestrowanych na osoby fizyczne w styczniu 2020 roku:
- Toyota – 3029 szt.
- Skoda – 1785 szt.
- Hyundai – 1339 szt.
- Kia – 1068 szt.
- Volkswagen – 932 szt.
- Dacia – 718 szt.
- Fiat – 659 szt.
- Renault – 625 szt.
- Opel – 438 szt.
- Nissan – 406 szt.
- Honda – 402 szt.
- Seat – 372 szt.
- Mitsubishi – 367 szt.
- Ford – 257 szt.
- Suzuki – 246 szt.
- Citroen – 226 szt.
- Mercedes – 221 szt.
- Audi – 213 szt.
- Mazda – 208 szt.
- Peugeot – 204 szt.