ORLEN Stay&Play: Assetto Corsa - 5 wskazówek, jak poprawić swój czas na torze wyścigowym

ORLEN Stay&Play: Assetto Corsa - 5 wskazówek, jak poprawić swój czas na torze wyścigowym

assetto corsa

Podaj dalej

Już w najbliższą sobotę czekają nas emocje związane z wirtualnym turniejem ORLEN Stay&Play rozgrywanym w grze Assetto Corsa. W zabawie wezmą udział sportowcy ORLEN Team, tacy jak Robert Kubica, czy Bartosz Zmarzlik. Jak poprawić swoje czasy na torze wyścigowym? Poniżej prezentujemy 5 najważniejszych wskazówek dla miłośników symulatorów. 

Stay&Play

Przerwa w organizacji wydarzeń sportowych sprzyja inicjatywom, które angażują kibiców i pozwalają im przeżyć prawdziwe emocje dzięki wirtualnej rzeczywistości. Wychodząc naprzeciw tym oczekiwaniom kilkudziesięciu członków ORLEN Team oraz Grupy Sportowej ORLEN weźmie w udział w esportowej rywalizacji w ramach akcji ORLEN Stay&Play, która będzie trwała do końca maja. Dodatkowym elementem wirtualnej rywalizacji będzie wsparcie przez Fundację ORLEN, w porozumieniu ze zwycięzcami turniejów, wybranej inicjatywy charytatywno – dobroczynnej. 

1. Usiądź wygodnie

Orlen Stay&Play

To jedna z najważniejszych uwag – jeśli chcemy jechać równo i szybko, musimy mieć komfortowe otoczenie. Zajmijmy wygodną pozycję przed naszym symulatorem, tak, aby nawet kilka godzin za kierownicą nie spowodowało ogromnego bólu pleców. Ponadto, znajdź odpowiednią pozycję, by jak najlepiej wyczuć wirtualny samochód na torze. 

2. Ręce na godzinie 9 i 3 

Podczas wchodzenia w zakręty nie ściągaj rąk z kierownicy i nie krzyżuj ich. Prawidłowe trzymanie kierownicy sprawi, że będziesz wiedział w każdej sytuacji co robić, aby samochód znów jechał prosto. Przy wysokich prędkościach osiąganych na torze wyścigowym trzymanie rąk na godzinie 9 i 3 jest kluczowym elementem. 

3. Optymalny tor jazdy

Stay&Play

Pierwsze minuty na torze spędźmy na znalezieniu optymalnego toru jazdy. Pamiętajcie, że każdy zakręt składa się z trzech części. Wejście w zakręt to moment, w którym zaczynamy skręcać kierownicą, szczyt zakrętu, to wewnętrzna część, w której zakręt przestaje się zacieśniać i wyjście z zakrętu to miejsce, w którym nasze koła skierowane są prosto. 

Najważniejsze by hamować jeszcze przed zakrętem, a nie na nim. Unikajcie hamowania na skręconych kołach. Manewr hamowania powinien być przemyślany i płynny. W zakręt wchodzimy od zewnętrznej, zbliżamy się do szczytu i ponownie wychodzimy na zewnętrzną nitkę toru. 

4. Cała szerokość toru

Podczas jazdy korzystaj z całej nitki toru i pamiętaj, że aby wszystko było zgodnie z regulaminem w obszarze toru (na przykład na wewnętrznej zakrętu) muszą znajdować się tylko dwa, a nie cztery koła. 

5. Uważaj na wyjściach z zakrętu

Nowoczesne symulatory starają się jak najbardziej oddać realizm prawdziwego ścigania, dlatego musimy być bardzo ostrożni na wyjściach z zakrętu. Starajcie się wychodzić z zakrętów z maksymalną płynnością, tak aby tylne koła nie straciły przyczepności. Ponadto, nie wciskaj gazu do pełna jeśli nie ustawiłeś swoich kół na wprost. Zrób to dopiero na prostych kołach! 

Szczegółowe informacje na temat sportowców biorących udział w projekcie a także harmonogram rozgrywek będą komunikowane na kanałach społecznościowych ORLEN Team oraz na platformie www.stayandplay.com.pl. Transmisje live z rozgrywek będą prowadzone na Facebooku, You Tube,  platformie streamingowej Twitch oraz na kanale sportowym Wirtualnej Polski. 

Stay&Play

Terminarz rozgrywek Stay&Play:

  • 24 maja: Turniej w grze Assetto Corsa
  • 29-31 maja: Turniej w grze Rocket League

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News