Porsche rozpoczęło seryjną produkcję nowej wersji SUV-a Macan po faceliftingu. W fabryce w Lipsku budowane będą także specjalne wersje, dedykowane na rynek chiński.
Pierwsze egzemplarze nowego Macana już zjechały z taśm montażowych. Z początkiem września wolumen produkcji tego modelu zwiększył się do ponad 420 egzemplarzy dziennie, co oznacza, że w ciągu zaledwie kilku dni dorówna wysokim wynikom poprzednika.
Część fabryki przystosowano specjalnie do potrzeb nowego modelu. Samochód w kolorze nadwozia Mamba Green Metallic trafi do klientów w Chinach. Państwo Środka jest obecnie największym pojedynczym rynkiem zbytu Porsche, a Macan cieszy się tam szczególną popularnością – od 2014 r. trafił w ręce ponad 100 tysięcy chińskich nabywców.
Gerd Rupp, prezes zarządu Porsche Leipzig GmbH: Gdy w lutym 2014 r. zakłady ruszały, plan zakładał budowanie 40 tysięcy samochodów rocznie. Dziś wytwarzamy ponad 90 tys. sztuk rocznie na międzynarodowe rynki, a od 2014 r. klientom na całym świecie dostarczyliśmy już około 350 tys. egzemplarzy kompaktowego SUV-a.
Nadwoziownia fabryki w Lipsku została rozbudowana specjalnie z myślą o stworzeniu osobnej sekcji do produkcji tylnej pokrywy.
Szereg modyfikacji nadwozia sprawia, że nowy Macan wygląda bardziej dynamicznie. Tył samochodu został kompleksowo przeprojektowany. Trójwymiarowy, diodowy pas świetlny tworzy charakterystyczny znak rozpoznawczy Porsche.
Macan seryjnie otrzymuje m.in. nowe reflektory LED. Lista najważniejszych innowacji w kabinie obejmuje 10,9‑calowy ekran dotykowy najnowszego systemu Porsche Communication Management (PCM), przeprojektowane i przeniesione otwory wentylacyjne oraz sportową kierownicę GT, wzorowaną na tej z modelu 911.
Dla przypomnienia światowy debiut wersji po liftingu miał miejsce na salonie samochodowym w Szanghaju, w lipcu tego roku.