Nowy kompakt Skody to Scala - konkurent Golfa i Focusa już w przyszłym roku

Nowy kompakt Skody to Scala - konkurent Golfa i Focusa już w przyszłym roku

skoda scala 3

Podaj dalej

W oficjalnym komunikacie czeski producent potwierdził dotychczasowe plotki o zmianie nazwy swojego, nowego modelu w segmencie C – aut kompaktowych. Nowa generacja pojawi się w sprzedaży w przyszłym roku z przydomkiem Scala (w j. łacińskim oznacza… drabina) i będzie rywalizować na rynku między innymi z Fordem Focus, Renault Megane czy Volkswagenem Golfem.

Scala, która teraz otrzymała już swoją oficjalną nazwę, została zaprezentowana jako koncept Vision RS, który można było zobaczyć na paryskim salonie samochodowym w tym miesiącu.

Nowy model w segmencie C

Scala ma być dla czeskiej marki wyznacznikiem wspinania się Skody w górę i dużych zmian, jakich producent dokonał w nowej generacji. Scala będzie droższa w porównaniu z obecnym na rynku modelem Rapid, aby stworzyć bardziej wiarygodnego rywala dla takich rywali Ford Focus, Opel Astra, Kia Ceed, Renault Megane, Volkswagen Golf, Hyundai i30, Citroen C4.

Producent w nowym modelu zaoferować innowacyjne funkcje, które do tej pory widywano tylko w wyższych klasach aut, jednak dokładnie nie zdradza o jakie rozwiązania chodzi. Model Scala zostanie zaprojektowany dla europejskich rynków na platformie MQB A0 z koncernu VW. Obecny model wykorzystuje wersję tańszej platformy PQ.

Alain Favey: Jak mam to ująć? Nasza obecność [w tym segmencie] jest bardzo skromna. Za pomocą obecnego Rapida Spaceback nie udało nam się dotrzeć do klientów i przekonać ich, że jesteśmy wiarygodnym konkurentem w tym segmencie.

Zmiana nazwy oznacza także zerwanie z Rapidem sprzedawanym w Chinach i Rosji. Przyszły zamiennik Rapida na tych rynkach powinien wykorzystywać zaktualizowaną wersję platformy PQ, aby obniżyć koszty. Co ciekawe na klapie bagażnika widnieć będzie sporych rozmiarów słowo Skoda – to pierwszy tego typu zabieg wśród czeskich modeli.

W sprzedaży prawdopodobnie pojawi się także sportowa odmiana RS, wykorzystującą ten sam hybrydowy układ napędowy plug-in, który został przedstawiony w studyjnym Vision RS. Łączy on 150-konny, 1,5-litrowy silnik benzynowy z silnikiem elektrycznym o mocy 102 KM, który przyspiesza samochód z 0 do 100 km w 7,1 s. 13-kWh bateria zapewnia zasięg 70 km, w porównaniu z 50 km dystansem jaki oferuje hybrydowy VW Golf GTE.

W pierwszej połowie bieżącego roku Skoda sprzedała 35 206 sztuk hatchbacków Rapid hatchback i Spaceback w Europie, co stanowi spadek o 2,7 procent w porównaniu z rokiem poprzednim.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News