Porsche Macan Turbo kompleksowo zmodernizowano. Pod jego maskę trafił nowy 2,9-litrowy silnik V6 biturbo o mocy 324 kW (440 KM). Zatem mimo mniejszej pojemności w stosunku do poprzednika, auto jest mocniejsze.
Mocny silnik biturbo z centralnym układem turbodoładowania
2,9-litrowy silnik nowego Porsche Macan Turbo to jednostka najnowszej generacji z tzw. centralnym układem turbodoładowania. Stosowano już ją w modelach Cayenne i Panamera. Obie turbosprężarki umieszczono pomiędzy rozwidlonymi rzędami cylindrów. Aby uzyskać wysoką efektywność procesu spalania, chłodzony kolektor wydechowy zintegrowano z głowicą. Krótkie ścieżki spalin pomiędzy komorami spalania a turbosprężarkami pozwalają na szybkie zwiększenie mocy i zapewniają świetną reakcję.
Silnik generuje moc o 29 kW (40 KM) wyższą niż 3,6-litrowa 6-cylindrowa jednostka turbo w poprzedniku. Swój maksymalny moment obrotowy o wartości 550 Nm osiąga w przedziale 1800-5600 obr./min. Za przeniesienie siły napędowej odpowiadają 7-biegowa dwusprzęgłowa przekładnia PDK i napęd na wszystkie koła Porsche Traction Management (PTM). Producent podaje, że zużycie paliwa w cyklu NEDC wynosi 9,8 l/100 km.
Zoptymalizowane podwozie z hamulcami Porsche Surface Coated Brake
Nowego Macan Turbo standardowo wyposażono w układ hamulcowy Porsche Surface Coated Brake (PSCB). Co ciekawe, te wysokowydajne hamulce są dostępne wyłącznie w Porsche. Dzięki powłoce tarcz z węglika wolframu odznaczają się szybszą reakcją i mniejszym zużyciem. Ponadto generują nawet o 90% mniej pyłu hamulcowego od tradycyjnych hamulców żeliwnych. Wizytówką układu PSCB są tarcze hamulcowe o wysokim połysku i lakierowane na biało zaciski hamulcowe. Teraz jest on opcjonalnie dostępny dla wszystkich pozostałych wariantów modelu Macan.
Z myślą o dalszym zwiększeniu dynamiki na życzenie oferowane jest zawieszenie pneumatyczne z regulacją prześwitu, ze zoptymalizowanymi tłokami tocznymi i nową hydrauliką amortyzatorów, a także układ Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus) i hamulce Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB). Standardem są nowe 20-calowe obręcze Macan Turbo.
Sportowe fotele z 18-kierunkową regulacją elektryczną w standardzie
Macan Turbo, jako nowy flagowy wariant w gamie modelu, oferuje bardzo dobre wyposażenie. Standardowa specyfikacja obejmuje adaptacyjne sportowe fotele pokryte tapicerką z gładkiej skóry, z elektryczną regulacją w 18 kierunkach i komfortowym pakietem pamięci. W aucie znajdziemy także podsufitkę z Alcantary oraz pakiet elementów ozdobnych ze szczotkowanego aluminium. Na życzenie kierowcy o sportowym usposobieniu mogą zamówić podgrzewaną sportową kierownicę GT, znaną z modelu 911.
System multimedialny Porsche Communication Management (PCM) z ekranem dotykowym Full HD o przekątnej 10,9” standardowo oferuje kompleksową łączność i współpracuje z nagłośnieniem przestrzennym BOSE® z 14 głośnikami o łącznej mocy 665 watów. Obejmuje nawigację online z informacjami o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym oraz inteligentną obsługę głosową. Lista standardowych funkcji zawiera również moduł Porsche Connect Plus z telefonią LTE, zintegrowaną kartą SIM i gniazdem na zewnętrzną kartę SIM, a także hotspot Wi-Fi oraz liczne usługi Porsche Connect.
Paleta opcji dla wszystkich wariantów modelu Macan obejmuje teraz miejsce na smartfon ze standardowym ładowaniem indukcyjnym Qi. Dostępne są również: podgrzewana szyba przednia, jonizator poprawiający jakość powietrza w kabinie oraz nowy asystent jazdy w korku.