Audi wprowadza ustandaryzowaną nomenklaturę oznaczeń mocy w pełnej gamie modeli oferowanych na całym świecie. Nazwy serii modelowych – od Audi A1 do Audi Q7 – pozostają bez zmian. Jednak w ich ramach, kombinacja dwóch cyfr zastąpi stosowane dotychczas różne oznaczenia poszczególnych typów. Nowe oznaczenia wskazują konkretną moc jednostki napędowej i odnoszą się zarówno do samochodów z silnikami spalinowymi jak i do modeli typu e-tron z napędem hybrydowym i czysto elektrycznym.
Wartością, do której odnoszą się nowe oznaczenia, jest moc poszczególnych modeli podawana w kilowatach (kW). W ten sposób Audi wprowadza dodatkową klasyfikację modeli, ze względu na różne poziomy wydajności. Każdy z tych poziomów identyfikowany będzie przez kombinację dwóch cyfr. Dla przykładu: cyfra “30” pojawi się na tyle wszystkich modeli mających moc od 81 do 96 kW. Cyfra “45” przypisana będzie mocy od 169 do 185 kW. Modele najwyższej mocy – powyżej 400 kW – identyfikowane będą cyfrą “70”. Za każdym razem, oznaczeniu cyfrowemu towarzyszyć będzie oznaczenie typu silnika – TFSI, TDI, g-tron i e-tron.
Oznaczenia cyfrowe wskazujące na poziomy wydajności modeli wzrastać będą w przedziałach co pięć, i reprezentować będą ustaloną hierarchię mocy jednostek napędowych w ramach poszczególnych serii modelowych i w odniesieniu do ogólnego podziału modelowego marki Audi. Zatem według nowej nomenklatury, w przyszłości gama modelowa sięgać będzie od Audi Q2 30 TFSI o mocy 85 kW, do Audi Q7 50 TDI o mocy 200 kW. Szczególne miejsce w ofercie Audi zarezerwowano dla najbardziej rozbudowanych wersji samochodów najwyższych mocy – modeli typu S, RS oraz Audi R8. One, że względu na swą wyjątkową pozycję w portfolio czterech pierścieni, pozostaną przy swych klasycznych nazwach.
“Z racji tego, że alternatywne techniki napędu stają się dla naszej marki coraz bardziej istotne, znaczenie pojemności silnika jako wyznacznika wydajności, ma dla naszych klientów coraz mniejsze znaczenie. Pewna jasność i strukturalna logika oznaczania mocy, pozwoli nam teraz na rozróżnianie poszczególnych poziomów wydajności” – wyjaśnia dr Dietmar Voggenreiter, szef marketingu i sprzedaży Audi AG.
Zmiany rozpoczną się już jesienią 2017, wraz z wejściem do sprzedaży nowego Audi A8. Pierwszym z dwóch oznaczanych według nowej nomenklatury modeli, będzie ten wyposażony w silnik 3.0 TDI o mocy 210 kW. Jego nowa nazwa to Audi A8 50 TDI. Kolejną będzie wersja z jednostką napędową 3.0 TFSI 250 kW – od jesieni A8 55 TFSI.
W nadchodzących miesiącach, wszystkie serie modelowe Audi wchodzące na rynek, z chwilą pojawienia się w sprzedaży otrzymają nowe oznaczenia wydajności. Oznaczenia pozostałych serii modelowych znajdujących się obecnie w ofercie, zmienione będą latem roku 2018, w ramach wymiany roku modelowego.