Niemiecka marka poszerza gamę swoich samochodów hybrydowych. Kolejnym proekologicznym modelem będzie Caenne E-Hybrid. Auto może pochwalić się świetnymi osiągami, jak na Porsche przystało.
Jego 3-litrowy silnik V6 o mocy 250 kW/340 KM współpracuje z jednostką elektryczną mającą 100 kW/136 KM, generując łączną moc systemową 340 kW (462 KM). Maksymalny moment obrotowy o wartości 700 Nm dostępny jest tuż powyżej prędkości obrotowej biegu jałowego: strategia doładowania (tzw. funkcja boost) odpowiada tej z supersamochodu 918 Spyder. Cayenne z hybrydowym napędem plug-in przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5 s, a jego prędkość maksymalna wynosi 253 km/h. W trybie całkowicie elektrycznym model może pokonać do 44 km1) i rozpędzić się do prędkości 135 km/h. Średnie zużycie na 100 km w cyklu NEDC, zależnie od rodzaju zastosowanego ogumienia, wynosi 3,2-3,4 l paliwa oraz 20,6-20,9 kWh energii.
W nowym Cayenne E-Hybrid znacznie zwiększono pojemność akumulatora, a co za tym idzie, także zasięg w trybie elektrycznym i rezerwy dla funkcji boost. W porównaniu z poprzednikiem pojemność baterii wzrosła z 10,8 do 14,1 kWh, czyli o około 30%. Chłodzony cieczą akumulator, przechowywany pod podłogą tylnej części pojazdu, składa się z ośmiu modułów ogniw. Każdy z 13 pryzmatycznymi ogniwami litowo-jonowymi. Naładowanie go z gniazdka 230 V (10 A) zajmuje 7,8 godziny. Jeśli zamiast standardowej ładowarki 3,6 kW zastosowana zostanie opcjonalna, pokładowa ładowarka o mocy 7,2 kW, „tankowanie” z gniazdka 230 V (32 A) potrwa jedynie 2,3 godziny.
Procesem ładowania można sterować i monitorować go za pośrednictwem systemu Porsche Communication Management (PCM) oraz zdalnie, przy użyciu aplikacji Porsche Connect. Standardowe wyposażenie obejmuje niezależną wentylację, czyli ogrzewanie i klimatyzację dostępne po wyłączeniu zapłonu. Również tymi funkcjami można sterować zdalnie, za pomocą smartfona. Aplikacja Porsche Connect służy także do wyszukiwania i filtrowania stacji ładowania oraz ustawiania ich jako celu nawigacji. Nowa usługa Porsche Charging zapewnia dostęp do stacji ładowania różnych dostawców bez potrzeby dodatkowej rejestracji. Rozliczanie odbywa się za pośrednictwem konta Porsche ID.
Nowe Cayenne E-Hybrid jest już dostępne w Niemczech, w cenie od 89 822 euro (z uwzględnieniem podatku VAT i lokalnej specyfikacji). Na europejskim rynku model zadebiutuje pod koniec maja.
Tagi: Porsche, Cayenne E-Hybrid, samochody elektryczne, hybrydy, elektromobilność,