Nowa Toyota ze sportowymi aspiracjami zadebiutuje na targach w Genewie

Nowa Toyota ze sportowymi aspiracjami zadebiutuje na targach w Genewie

229006340_Corolla_GRS_HB_Bitone_1K6_18inchGRSwheel_REAR_COMP_RGB_v2

Podaj dalej

W tym roku do europejskich salonów wchodzi Corolla 12. generacji. Podczas targów motoryzacyjnych w Genewie Toyota zaprezentuje nową, usportowioną Corollę GR Sport, która wzbogaci gamę modelową kompaktowej Toyoty. Będzie to drugi model z serii GR Sport w Europie.

Nowa Corolla z sukcesem zadebiutowała w tym roku na europejskim rynku. Do gamy modelowej Corolli, która obejmuje trzy rodzaje nadwozia, dwa napędy hybrydowe oraz konwencjonalny napęd benzynowy w wersji 1.6 lub 1.2 Turbo, dołączy Corolla GR Sport. Będzie to drugi model z linii GR Sport po Yarisie GR Sport, który został zaprezentowany po raz pierwszy na ubiegłorocznych targach w Paryżu.

GR Sport dla hatchbacka i kombi

Pakiet GR Sport będzie oferowany dla Corolli Hatchback i TS Kombi, zarówno z napędem hybrydowym 1.8 o mocy 122 KM, jak i dynamiczniejszym układem hybrydowym 2.0 o mocy 180 KM. Nowy model ma wnieść do Corolli ducha wyczynowego zespołu Toyota GAZOO Racing oraz sportowy design.

Pakiet GR Sport znajdziemy tylko w średniej oraz w wyższej wersji wyposażenia. Zawiera on elementy aerodynamiczne, w tym nowy przedni grill z wykończeniem w kolorze ciemnego chromu. Poza nim zamocowano nakładki na progi z wlotami powietrza i tylny dyfuzor. Pakiet obejmuje także obrabiane maszynowo koła z lekkich stopów 18 cali, przyciemniane tylne szyby, światła przeciwmgielne i przednie światła LED. Corolla GR Sport będzie się wyróżniać także dwukolorowym nadwoziem z lakierem Dynamic Grey.

Specjalne zawieszenie

W Corolli GR Sport zadebiutuje też system adaptacyjnej modulacji charakterystyki zawieszenia (Adaptive Variable Suspension, AVS), który steruje siłą tłumienia przy wszystkich czterech kołach, podnosząc zarówno komfort zawieszenia, jak i – dzięki większej precyzji układu kierowniczego i mniejszym wychyleniom – poprawiając własności jezdne.

AVS współpracuje z systemem wyboru trybu jazdy dostosowując siłę tłumienia amortyzatorów do wybranego trybu. Pozwala w ten sposób kierowcy na dobranie odpowiadającej mu równowagi między sportowym prowadzeniem a komfortem.

We wnętrzu Corolli GR Sport znajdziemy dedykowane fotele Sport, pokryte materiałową tapicerką ze wzmocnieniami ze sztucznej skóry. Opcjonalnie można wybrać także skórzane pokrycia. Tablica rozdzielcza, kierownica i drążek automatycznej skrzyni biegów wykończono czarno-czerwonymi przeszyciami.

Corolla GR Sport zadebiutuje w salonach na początku 2020 roku.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News