Nowa edycja limitowana Aygo x-cite zadebiutuje na targach w Genewie

Nowa edycja limitowana Aygo x-cite zadebiutuje na targach w Genewie

AYGO-x-cite-exterior

Podaj dalej

Toyota Aygo 2. generacji co roku wprowadza nową linię edycji specjalnych. W tym roku do gamy modelowej Aygo w Polsce trafi nowa odmiana x-cite, która zadebiutuje w marcu podczas targów w Genewie.

Aygo należy do najpopularniejszych samochodów segmentu A w Europie. W ostatnim roku model uzyskał sprzedaż na poziomie 91 700 egzemplarzy, co zapewniło mu udział w segmencie 7,4%. Natomiast w Polsce mała Toyota jest najczęściej wybieranym pojazdem w segmencie, z udziałem aż 26%. W ubiegłym roku polscy nabywcy kupili 4 362 egzemplarze, o 32% więcej niż rok wcześniej.

Stylistyka

Charakterystyczny znak X na froncie Aygo ma teraz bardziej wyrafinowaną, trójwymiarową strukturę. Projekt przodu auta uzupełniają przednie reflektory w stylu Keen Look ze zintegrowanymi światłami do jazdy dziennej, dostępnymi w standardzie w każdej wersji wyposażenia. Dolna część znaku X obramowuje przedni grill. Stylistyczny akcent podkreślający dolną krawędź reflektorów może być wykończony w kolorze czarnym oraz srebrnym.

Z boku uwagę zwraca bardziej rozbudowana w trzech wymiarach przednia część oraz obrys tylnych reflektorów. Dzięki nim samochód wygląda, jakby był w ciągłym ruchu. Tył zdobią światła do jazdy dziennej LED o rozpoznawalnym kształcie. Kształt świateł podkreśla zwartą kabinę osadzoną nad szerokim zderzakiem, sygnalizując stabilność samochodu.

We wnętrzu specyficzna dla modelu kolorystyka komponuje się z nowymi wzorami tapicerek oraz kolorowymi osłonami wywietrzników.

Specjalna edycja x-cite

Jest to kolejna wersja tego modelu z dwukolorowym nadwoziem. Odmiana ta wyróżnia się lakierem Pure Orange na karoserii oraz czarnym dachem. Komponuje się z nimi ornament Pure Orange na przednim spojlerze oraz czarne obudowy bocznych lusterek. W tej odmianie również znajdziemy światła przeciwmgielne, przyciemniane tylne szyby i lśniąco czarne, aluminiowe obręcze kół o 10 ramionach i średnicy 15 cali.

Lśniąco czarne wykończenia zdobią także konsolę centralną i panel tablicy rozdzielczej. Czarna jest także obudowa skrzyni biegów, zaś obudowy nawiewów wyróżniają się kolorem Pure Orange. Aygo x-cite ma także materiałową tapicerkę Manhattan i wykończone pomarańczowym obszyciem dywaniki.

System multimedialny z ekranem dotykowym 7 cali i kamerą cofania współpracuje ze smartfonami poprzez Apple CarPlay i Android Auto. Opcjonalnie dostępne są radio DAB, inteligentny kluczyk i uruchamianie samochodu przyciskiem oraz pakiet Toyota Safety Sense.

Silnik 1.0

1-litrowy silnik DOHC VVT-i Toyoty o 3 cylindrach i 12 zaworach jest zgodny z najnowszą normą emisji spalin Euro 6.2. W ramach ubiegłorocznego faceliftingu silnik został udoskonalony pod względem mocy i zużycia paliwa, ma także lepszą charakterystykę momentu obrotowego.

Moc silnika została zwiększona do 72 KM (53 kW) przy 6 000 obr./min., zaś moment obrotowy wynosi 93 Nm przy 4 400 obr./min. Samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w 13,8 s (o 0,4 s szybciej) i rozpędza się do 160 km/h.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News