Pierwsza w historii wyprawa przez Afrykę samochodem elektrycznym, jakiej podjął się polski podróżnik Arkady Paweł Fiedler, zakończyła się ogromnym sukcesem. Teraz to osiągnięcie zostało docenione przez Związek Firm Public Relations.
Projekt Nissan Sales Central & Eastern Europe, przygotowany z agencją Lighthouse, został wyróżniony dwiema statuetkami – Złotym i Srebrnym Spinaczem, a także nagrodą specjalną przyznaną przez redakcję Rzeczpospolitej.
Związek Firm Public Relations, który powstał w 2001 roku jako reprezentacja branży profesjonalnych usług public relations w Polsce, po raz szesnasty nagrodził najlepsze projekty z sektora PR. Celem konkursu „Złote Spinacze” jest podnoszenie standardów w branży, zwiększanie profesjonalizmu oraz promocja najlepszych praktyk komunikacyjnych. Wśród ekspertów oceniających zgłoszone projekty są specjaliści public relations, przedstawiciele świata biznesu, organizacji pozarządowych, a także nauki.
Projekt Electric Explorer African Challenge 2018 otrzymał Złotego Spinacza w kategorii sektorowej: motoryzacja i transport oraz Srebrnego Spinacza w kategorii głównej: PR produktu. Nissan został również uhonorowany specjalnym wyróżnieniem, które przyznano po raz pierwszy w historii konkursu, przez Gremi Media SA, wydawcę Rzeczpospolitej, w dowód uznania za profesjonalizm, kreatywność i skuteczność.
Jury konkursu doceniło działania Nissana w kwestii popularyzacji aut zeroemisyjnych i odkłamywania mitów związanych z ich użytkowaniem. Chociaż popularność samochodów elektrycznych rośnie, powszechny poziom wiedzy na ich temat wciąż pozostaje na bardzo niskim poziomie. Producenci aut zeroemisyjnych muszą mierzyć się z wieloma stereotypami związanymi m.in. z zasięgiem samochodów oraz infrastrukturą ładowania. Nissan, jako światowy lider w obszarze elektromobilności, postanowił odczarować obraz niepraktycznych pojazdów o typowo miejskim charakterze. Sukces wyprawy Arkadego Pawła Fiedlera elektrycznym Nissanem LEAF pierwszej generacji przez Afrykę udowodnił, że jeśli takim autem można dojechać z Kapsztadu do Warszawy, to tym bardziej możliwe jest użytkowanie go na co dzień.
W tym roku do konkursu zgłoszono 292 projekty w 32 kategoriach. Jury przyznało: 20 złotych, 34 srebrnych oraz 28 brązowych Spinaczy.