Nissan i Italdesign prezentują prototyp ultralimitowanej edycji modelu GT-R

Nissan i Italdesign prezentują prototyp ultralimitowanej edycji modelu GT-R

Nissan and Italdesign to unveil ultra-limited GT-R prototype

Podaj dalej

Wyjątkowy samochód oparty na seryjnym Nissanie GT-R NISMO z 2018 r. upamiętnia 50. rocznicę zarówno powstania modelu GT-R, jak i firmy Italdesign. Pojazd zadebiutuje w Europie w przyszłym miesiącu.

Za opracowanie, konstrukcję i budowę pojazdu odpowiada Italdesign. Wyrazisty i bezkompromisowy styl nadwozia i wnętrza to dzieło zespołów Nissan Design Europe z Londynu i Nissan Design America.

Najwyższy poziom stylistyczny

Przód Nissana GT-R50 by Italdesign zwraca uwagę złotym elementem rozciągającym się niemal na całą szerokość pojazdu. Maska silnika ma bardziej wydatne wybrzuszenie, a wąskie reflektory LED sięgają od nadkoli do krawędzi nad zewnętrznymi wlotami powietrza

Wyraźnie zarysowana linia dachu została obniżona o 54 milimetry. Niższa część centralna i minimalnie podniesione sekcje zewnętrzne nadają profilowi dachu muskularny wygląd. Charakterystyczne wloty powietrza za tylnymi kołami nawiązujące kształtem do samurajskiego miecza zostały zaakcentowane złotymi oprawami i biegną od dolnej krawędzi drzwi do przetłoczenia w połowie wysokości samochodu.

Muskularne błotniki podkreślają szeroki rozstaw tylnych kół. Linia boczna zwęża się u podstawy tylnej szyby i przechodzi w przetłoczenie na pokrywie bagażnika. Linia tylnej szyby jest dłuższa i sięga głębiej w porównaniu ze standardowym modelem, dodając dynamizmu sylwetce pojazdu. W połączeniu z kolejnymi złotymi elementami wydaje się ona osobnym modułem konstrukcji tyłu.

Podwójne okrągłe tylne lampy GT‑R zostały przeprojektowane jako osobny „pływający” element z wąskimi pierścieniami emitującymi światło i wklęsłymi środkami. Klosze lamp stanowią łącznik między zewnętrznymi wzmocnieniami a centralną części struktury bagażnika. Całości dopełnia duży, regulowany tylny spojler oparty na dwóch wspornikach. Specjalne obręcze kół — o rozmiarze 21×10 cali z przodu oraz 21×10,5 cala z tyłu — podkreślają bezkompromisową sylwetkę pojazdu. Z szarością lakieru Liquid Kinetic Gray kontrastują złote „rocznicowe” akcenty w kolorze Energetic Sigma Gold.

Nowoczesne wnętrze Nissana GT-R50 by Italdesign zapowiada wyczynowe osiągi. Dwa rodzaje włókna węglowego pokrywają znaczne powierzchnie konsoli środkowej, deski rozdzielczej i paneli drzwi, natomiast tapicerka foteli jest wykonana z czarnej Alcantary® i wysokogatunkowej włoskiej skóry. Nawiązujące do detali nadwozia złote akcenty umieszczono na desce rozdzielczej, drzwiach oraz futurystycznej dźwigni sterowania skrzynią biegów inspirowanej samochodami wyścigowymi. Środek i ramiona specjalnie zaprojektowanej kierownicy są wykonane z włókna węglowego, a spłaszczony w dolnej części wieniec jest pokryty dopasowaną kolorystycznie Alcantarą.

Jeszcze lepsze osiągi

Wykorzystując wyścigowe doświadczenia z Nissana GT3, zespół NISMO udoskonalił ręcznie montowany silnik V6 VR38DETT o pojemności 3,8 litra, wydobywając z niego moc szacowaną na 720 KM i 780 Nm momentu obrotowego.

Modyfikacje jednostki napędowej polegały między innymi na optymalizacji podwójnych wyczynowych turbosprężarek o dużej średnicy i wydajności, zapożyczonych z modelu GT3, zamontowaniu większych intercoolerów oraz zastosowaniu wałów korbowych, tłoków, korbowodów i łożysk o podwyższonej wytrzymałości, wydajnych dysz natrysku oleju na denka tłoków, wałków rozrządu ze zmodyfikowanym profilem krzywek i bardziej wydajnych wtryskiwaczy paliwa. Zoptymalizowano także układ zapłonowy, dolotowy i wydechowy. Wzmocniona dwusprzęgłowa sekwencyjna sześciobiegowa przekładnia zamontowana z tyłu w układzie transaxle, a także wytrzymalsze mechanizmy różnicowe i półosie napędowe, zapewniają skuteczne przekazanie mocy na koła.

Opracowano zmodyfikowane zawieszenie z amortyzatorami BILSTEIN DampTronic® I z systemem ciągłej regulacji charakterystyki pracy. W układzie hamulcowym zastosowano polakierowane na czerwono zaciski Brembo — 6‑tłokowe z przodu i 4‑tłokowe z tyłu. W tej wyjątkowej wersji zdecydowano się na niespotykane na pierwszym montażu GT-R-ów opony Michelin Pilot SuperSport w rozmiarze 255/35 R21 z przodu i 285/30 R21 z tyłu, które zapewniają przyczepność adekwatną do mocy silnika.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News