Toyota po wielu latach zdecydowała się usunąć z katalogów oznaczenie Auris i powrócić na dobre do sprawdzonej, legendarnej już nazwy Corolla.
Aktualnie w Europie poza kompaktowym sedanem, który w ostatnich latach był właśnie Corollą, taką nazwę dostanie jeszcze hatchback oraz kombi. Jakiś czas temu pokazaliśmy Corollę w wersji hatchback, teraz przedstawiamy – Corollę Touring Sports.
Dwie hybrydy i jedna benzyna
Nowe kombi Toyoty będzie dostępne z dwoma napędami hybrydowymi i jednym silnikiem benzynowym. Decyzja o wprowadzeniu dwóch hybryd jest spowodowana chęcią nieustannego rozpowszechniania ekologicznych napędów. Jedyny silnik benzynowy 1.2 l z turbodoładowaniem ma moc 116 KM.
Opracowane w technologii TNGA układy hybrydowe to oparty na wolnossącym silniku 1.8 l napęd o mocy 122 KM oraz układ z 2-litrowym silnikiem o łącznej mocy 180 KM. Co ciekawe, dwie pierwsze wymienione jednostki są już dostępne w Toyotach C-HR a trzeci trafić ma do tego modelu już niebawem.
Obszerna kabina
Corolla Touring Sports legitymuje się rozstawem osi 2700 mm, dzięki któremu auta ma oferować najwięcej w segmencie miejsca na nogi dla pasażerów siedzących z tyłu. Producent zapewnia też o niższym zamocowaniu przednich foteli, co ma przełożyć się na bardziej sportową pozycję za kierownicą, obniżyć środek ciężkości oraz dać przyjemniejsze doznania z jazdy. Odległość między przednimi i tylnymi siedzeniami wynosi aż 928 mm – duża przestrzeń na kanapie zwiększa komfort podróży pasażerów siedzących z tyłu. Bagażnik ma pojemność 598 litrów według pomiaru VDA.
W wyposażeniu pojawią się zaawansowane systemy, takie jak pierwsze na świecie cyfrowe zegary na tablicy rozdzielczej z efektem 3D, wyświetlacz Head-Up Display klasy premium, wysokiej jakości nagłośnienie JBL GreenEdge Premium Sound System, opracowane specjalnie do tego modelu, bezprzewodowa ładowarka do telefonu oraz Toyota Touch Multimedia System. Elementy te będą dostępne za dopłatą lub w standardzie w wyższych wersjach wyposażenia.