Używane jak nowe. Jak myjnia części przybliża warsztaty do standardów spotykanych w fabrycznych zespołach wyścigowych?

Używane jak nowe. Jak myjnia części przybliża warsztaty do standardów spotykanych w fabrycznych zespołach wyścigowych?

samochod-rajdowy-na-kobylkach

Podaj dalej

Coraz więcej warsztatów zdaje sobie sprawę, że utrzymanie klienta jest możliwe m.in. dzięki podnoszeniu standardów. Zyskującym na popularności rozwiązaniem jest myjnia części, która potrafi zrobić różnicę w postrzeganiu warsztatu.

Jeśli ktoś widział kiedyś warsztat profesjonalnego zespołu wyścigowego, to mógł zauważyć, że wszystkie podzespoły lśnią. Niezależnie, czy dotyczy to elementów w komorze silnika, najdrobniejszych śrubek w konstrukcji zawieszenia czy narzędzi mechaników. Nie oznacza to jednak, że ekipa fabryczna szasta pieniędzmi i wszystko jest nowe.

Ford Fiesta R2 w M-Sport Poland

Wygląda jak nowe, a to różnica. Czyszczenie części ma bardzo duże znaczenie w motorsporcie, bowiem tylko wtedy można rzetelnie ocenić ewentualny stopień zużycia elementu. Może to pomóc także w lepszym ustaleniu źródła problemu, n. w przypadku wycieków. Przenosząc takie standardy do pracy przy samochodach do jazdy codziennej można zyskać zaufanie wymagających (często i zamożnych) klientów.

Jak umyć części?

Alternatywą dla żmudnej, ręcznej pracy są gotowe maszyny, które wykonają to dokładniej i szybciej. Popularnym przykładem jest innowacyjna myjnia części. Kärcher PC 60/130 T. Urządzenie działa w obiegu zamkniętym, a ciecz myjąca jest roztworem na bazie wody (95-99% wody i 1-5% środka czyszczącego RM 39 bądź RM 63). To ważne nie tylko dla skuteczności, ale i zdrowia mechaników, którzy nie muszą mieć kontaktu z szkodliwymi rozpuszczalnikami.

Karcher PC 60/130 T

Dla poprawy efektywności, specjalny termostat utrzymuje ciecz myjącą w temperaturze od 35 do 80°C. Dysze podają żrący środek w trzech płaszczyznach (po bokach, z góry i z dołu), a to gwarantuje dotarcie do każdego zakątka czyszczonego materiału. Z kolei wysokiej jakości grzałka o mocy 4,5 kW, która błyskawicznie nagrzewa środek czyszczący jednocześnie suszy części w wyjątkowo krótkim czasie.

Czy myjnia części jest skomplikowana?

Zaawansowane technologie Kärcher PC 60/130 T są w pełni zautomatyzowane, a obsługa intuicyjna, dzięki czytelnemu panelowi. To na nim wyświetlają się wszystkie etapy pracy urządzenia, które jest wyjątkowo ładowne (średnica kosza: 600 mm, wysokość kosza: 310 mm, udźwig: 130 kg).

Pokrywa otwiera się lekko za sprawą siłowników, których konstrukcja opiera się na gazowych sprężynach z tłumikami. Dzięki zaworowi kulowemu w bezpieczny i łatwy sposób można też opróżnić środek czyszczący.

Solidność i bezpieczeństwo

Producent zadbał także o bardzo solidną obudowę malowaną proszkowo. Co ciekawe, maszynę zaprojektowano tak, aby nie używać uszczelnień gumowych. Specjalne profile obudowy umożliwiły zastosowanie mechanicznych uszczelnień labiryntowych. Wszystko to osadzone na 4 kołach, w tym dwóch skrętnych dla łatwego manewrowania.

Karcher PC 60/130 T

Kärcher dopracował też w PC 60/130 T kilka innych rozwiązań, które budują niezawodność. Zastosowanie filtra sitowego zabezpiecza bowiem pompę przed uszkodzeniem. Wspomniany wcześniej termostat ma za zadanie także chronić urządzenie przed przegrzaniem. Gdyby temperatura wewnątrz wzrosłą do 98°C maszyna zostanie wyłączona. Elektroniczny czujnik kontroluje także poziom wody, aby nie doszło do sytuacji, że praca odbywa się na sucho.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News