To koniec wypadków na zakręcie idiotów? Ministerstwo zbadało słynny fragment drogi ekspresowej S1. Wniosek jest jeden

To koniec wypadków na zakręcie idiotów? Ministerstwo zbadało słynny fragment drogi ekspresowej S1. Wniosek jest jeden

zakręt idiotów S1

Podaj dalej

Zakręt idiotów t0 słynny łuk drogi ekspresowej S1 w Bielsku-Białej, na którym co chwilę dochodzi do wypadków. W sprawie poprawy bezpieczeństwa w tamtym miejscu jest wiele apeli, a nawet interpelacji poselskich. W końcu Ministerstwo Infrastruktury zbadało sprawę.

Co stanie się z zakrętem idiotów?

Nad losem kierowców pochyliła się posłanka Platformy Obywatelskiej, Małgorzata Pępek. Temat jest jej dobrze znany, bowiem do Sejmu kandydowała z okręgu bielskiego. W interpelacji do ministra infrastruktury zapytała, czy w najbliższym czasie można zrobić coś, aby poprawić bezpieczeństwo na „zakręcie śmierci”, który kierowcy nazywają jednak „zakrętem idiotów”. Warto zaznaczyć, że okres pandemii wcale nie poprawił tamtejszych statystyk, a wręcz przeszedł do historii jednym z bardziej spektakularnych dzwonów.

Na interpelację odpowiedział sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury, Rafał Weber. Polityk Prawa i Sprawiedliwości przyznał, że takiej możliwości za bardzo nie ma. To efekt planu budowy sieci dróg ekspresowych w tamtym miejscu, gdzie obecnych zakręt idiotów jest docelowym łukiem zjazdowym z przyszłego węzła. Sytuacja może się rozwiązać dopiero wtedy, gdy powstanie węzeł Suchy Potok, łączący S1 z S52. To ma wydarzyć się do końca 2023 r.

Zakręt idiotów przez idiotów

Jednocześnie Rafał Weber zaznacza, że zakręt idiotów (w interpelacji oczywiście „śmierci”) ma złą sławę z powodu… idiotów. Zdaniem polityka winni są kierowcy, którzy świadomie przekraczają tam dozwoloną prędkość (60 km/h). Oprócz tego drogowcy ustawili tam znak ostrzegawczy A-30 (trójkątny z czarnym wykrzyknikiem na żółtym tle), czyli „inne niebezpieczeństwo”. Wydaje się zatem, że okoliczna pomoc drogowa nadal będzie czerpać duże zyski z zakrętu idiotów, a Internet co chwilę będzie otrzymywał świeżą dawkę materiału z tamtejszych wypadków.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News