Szukasz rodzinnego kombi? Ofert jest wiele, ale tylko to ma tryb driftu! Jest jeden haczyk

Szukasz rodzinnego kombi? Ofert jest wiele, ale tylko to ma tryb driftu! Jest jeden haczyk

Volkswagen Golf R Variant – kombi z trybem driftu

Podaj dalej

Hej tatuśku! Jeśli masz dzieci, to żona raczej niechętnie będzie chciała zgodzić się na Volkswagena Golfa R. Wtedy możesz wyciągnąć asa z rękawa i zaproponować Golfa R Variant. Jest to tym bardziej interesująca opcja, iż w tym kombi znajdziemy tryb driftu!

Choć w Europie najczęściej wybierane są SUV-y, to kombi wciąż mają się mocno, zwłaszcza w naszej części Starego Kontynentu. Nic dziwnego zatem, że ósma generacja Volkswagena Golfa doczekała się sportowej R-ki także w kombi. Po raz pierwszy jednak Golf R Variant ułatwi nam jazdę bokiem, dzięki trybowi driftu. Kiedy będzie to bezpieczne, można aktywować system przekazujący więcej momentu na tylną oś.

Volkswagen Golf R Variant - kombi z trybem driftu

Szybkie to kombi?

Tatusiowie (ale i łaknące adrenaliny mamuśki!) będą mieli do dyspozycji dwulitrową, turbodoładowaną jednostkę benzynową. Podobnie jak w hot hatchu, do dyspozycji będzie moc 320 KM i 420 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Siedmiostopniowa skrzynia DSG przekazuje to co wytworzy silnik na wszystkie cztery koła. Przy większej masie sprint do setki trwa 4,9 sekundy, a więc 0,2 sekundy wolniej niż w hatchbacku i tyle samo co w SUV-ie T-Roc R.

Volkswagen Golf R Variant - kombi z trybem driftu

Jak już się brać za takie auto, to żal nie skorzystać z dostępnego pakietu R Performance. Dzięki niemu elektonika zablokuje nam ogranicznik prędkości dopiero przy 270 km/h (a nie 250). Oprócz tego otrzymujemy 19-calowe obręcze i specjalne tryby jazdy. Są to torowy Nurburgring oraz służący do szaleństw Drift. Bez pakietu R Performance już tak nie poszalejcie, więc wtedy zakup chyba nie ma sensu.

Volkswagen Golf R Variant - kombi z trybem driftu

Drift, driftem, a ile się zmieści?

Skoro to kombi to warto wspomnieć o przestrzeni bagażowej. Ta ze złożonymi siedzeniami wynosi 611 litrów, ale po ich położeniu uzyskujemy aż 1642 litry. Auto jest o 349 mm dłuższe niż w poprzedniej generacji, dzięki czemu mamy bardziej przestronne wnętrze. W kabinie czuć powiew nowoczesności dzięki oświetleniu czy multimediom. Sportowy charakter zapewnia design foteli, kierownicy oraz wykończenia ze sztucznego karbonu. Nowy Volkswagen Golf R Variant może też holować przyczepę do 1900 kilogramów. Ceny poznamy wkrótce, ale trzeba przygotować się, że nie będzie to poniżej 200 tys. złotych.

Volkswagen Golf R Variant - kombi z trybem driftu

Volkswagen Golf R Variant - kombi z trybem driftu

Volkswagen Golf R Variant - kombi z trybem driftu

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News