Bez zbędnego rozgłosu, Renault oficjalnie zmieniło logo. To w ostatnim czasie bardzo popularny trend motoryzacji, który zazwyczaj wiąże się z uproszczeniem znaku. Jednak tak prostego logotypu w przypadku Renault chyba nikt się nie spodziewał.
Jak wygląda nowe logo Renault?
Oczywiście, Renault nie ma specjalnie skomplikowanego znaku, ale znając życie – grafik się nie napracował i przyjął potężny pieniądz. Choć Leonardo da Vinci mawiał, że prostota jest szczytem wyrafinowania, to ciężko nie odnieść wrażenia, iż ktoś wziął to zbyt dosłownie. Wydaje się, że narysowałby je spokojnie 4-latek. Zobaczcie nowe logo Renault na zdjęciu poniżej.
Znak był już widoczny na prototypie elektrycznej reinkarnacji Renault 5. Teraz okazuje się, że zagościł oficjalnie w reklamie limitowanego Renault Zoe E-Tech (wideo poniżej). Na końcu klipu pojawia się odświeżony, prosty znak, który zapewne będzie widoczny na przyszłej generacji francuskich modeli. Logotypem posługują się już także niektóre przedstawicielstwa, w tym Renault France.
Retro jest w modzie?
To już czternaste logo w historii Renault. Temu nowemu najbliżej do znaku z lat 1972-1981. Wtedy kształt rombu tworzyły 4 linie. Teraz są to dwie, wpadając w klimat retro. Być może nie jest to przypadek, ponieważ nowy prezes Renault, Luca de Meo chce przyciągnąć klientów ożywiając niektóre klasyczne modele. W wersji elektrycznej ma powrócić nie tylko kultowa piątka, ale i Renault 4. Poniżej można prześledzić jak w historii zmieniało się logo marki znad Sekwany.