Opel zaprezentował swoje nowe logo, które dostosowuje znak rozpoznawczy niemieckiej marki do ery cyfrowej. To kolejny gracz na rynku motoryzcyjnym, który tego dokonał, choć gdyby nie komunikat część osób mogłaby nawet się nie zorientować. Cyfryzacja logotypów to zazwyczaj po prostu uproszczenie.
Jak wygląda nowy znak marki Opel?
Niedawno przekonaliśmy się o tym w przypadku Volkswagena, BMW czy Toyoty. Nowe wzornictwo Opla koncentruje się na najważniejszych aspektach, eliminując zbędne ozdobniki i elementy niepotrzebnie absorbujące uwagę. – Wpisuje się zatem w precyzyjną, odważną i czystą niemiecką filozofię stylistyczną marki – czytamy w komunikacie Opla.
KIEROWCO! SPÓŹNIŁEŚ SIĘ Z WYMIANĄ OPON? SPRAWDŹ NAJLEPSZE OFERTY!
Napis stanowi solidną podstawę dla logo. Nowa czcionka o nazwie „Opel Next” również jest lekka, mocna, nowoczesna i przejrzysta. Występuje w trzech wersjach: lekkiej, zwykłej i pogrubionej. Wszystkie wersje harmonizują ze sobą i zapewniają spójność komunikatu. Nowy wizerunek powstał we współpracy z agencją VELOCITY McCANN, a czcionkę „Opel Next” zaprojektowała agencja Monotype.
Od kiedy nowego logo Opla?
Nowy logotyp zagości na pojazdach w pierwszej połowie 2021 r. Wtedy w salonach sprzedaży zobaczymy nowego Opla Crosslanda i kolejną generację Opla Mokki. Będą to pierwsze seryjnie produkowane modele w nowej stylistyce. Podróż do przyszłości rozpoczęła się od modelu Opel GT X Experimental. Nowa błyskawica Opla pojawiła się już jako emblemat w tym modelu studyjnym. Neonowy odcień koloru żółtego użyty wtedy w konturze profilu teraz stanowi część odnowionej identyfikacji korporacyjnej Opla.