Rozpoczęta dekada będzie okresem wielkich zmian w branży motoryzacyjnej. Wielu producentów rozpoczęło rok od zmiany logotypu. Jednak są też tacy, którzy zmienili nawet nazwę! Do tej grupy zalicza się Kia. Jak zatem nazywa się teraz?
Po co ta zmiana?
Władze koreańskiego producenta postanowiły zmodyfikować swoją nazwę, aby lepiej odzwierciedlać swoją działalność. Uznano, że dotychczasowa nazwa Kia Motors Corp. za bardzo ogranicza wizerunek firmy, zwłaszcza w kontekście nowych technologii. W końcu marki samochodowe nie konstruują już tak do końca aut, a w zasadzie urządzenia.
Ho Sung Song, dyrektor generalny Kia: Zmiana nazwy i logo naszej firmy to nie tylko kosmetyczna poprawa. Oznacza to, że poszerzamy horyzonty. Zakładamy nowe i przejmujemy wschodzące firmy, które spełniają i przekraczają zróżnicowane potrzeby naszych klientów na całym świecie.
Jak od teraz nazywa się Kia?
Zgodnie z ostatnią decyzją zarządu firmy zmieniono logo, slogan oraz nazwę, usuwając z niej człon „Motors”. Koreański producent nazywa się zatem teraz po prostu Kia Corp. Dlaczego zatem usunięto fragment o silnikach? Jest to dostosowanie się do poszerzenia horyzontów, bowiem Kia będzie wkrótce autorem m.in. robotów. To efekt zakupu przez siostrzanego Hyundaia amerykańskiej firmy Boston Dynamics – światowego lidera w dziedzinie robotyki.
Oprócz podboju świata samochodów elektrycznych, Kia chce produkować innowacyjne pojazdy specjalnego przeznaczenia (PBV). Chodzi tu zwłaszcza o robotaxi, nowoczesne rozwiązania dla e-commerce czy usług współdzielenia pojazdów. Kia spodziewa się, że popyt na pojazdy typu PBV wzrośnie pięciokrotnie do 2030 r. Ten kto chce na tym skorzystać, musi zacząć przygotowywać się do tego już teraz.