Zgodnie z planem, Skoda Octavia najnowszej generacji doczekała się specjalnej wersji Scout. Dzięki niej popularny model nabiera bardziej terenowego charakteru.
Choć SUV-y to dziś najpopularniejszy rodzaj nadwozia, to wielu kierowców szuka czegoś zupełnie innego, ale i praktycznego. Dlatego Scout to świadomy ruch, który wielu osobom może spodobać się jako alternatywa dla crossoverów. Po pierwsze takim autem łatwiej manewrować, po drugie emituje mniej spalin, po trzecie ma większą powierzchnię ładunkową.
Co oferuje Skoda Octavia Scout?
Zawieszenie zostało podniesione o 15 mm, co może nie czyni go autem terenowym, ale większy prześwit wpływa na uniwersalność zastosowania. Przejazd trudnymi, kamienistymi drogami będzie odbywać się z dodatkową osłoną podwozia, aby nie uszkodzić istotnych podzespołów.
Gama silników obejmuje turbodoładowane silniki diesla i turbodoładowane jednostki benzynowe. Wśród nich jest nowy 2,0-litrowy TDI generacji EVO o mocy 200 KM (197 KM) i maksymalnym momencie obrotowym 400 Nm (295 funt-stopa). Najmocniejszy diesel, jaki kiedykolwiek był montowany w Octavii Scout, jest oferowany ze standardową 7-biegową skrzynią DSG i napędem na wszystkie koła. Ta wersja będzie w stanie uciągnąć przyczepę z hamulcem o masie 2 ton.
Klienci mogą również zdecydować się na 2,0-litrowego diesla o mocy 150 KM i 1,5-litrowego benzyniaka. Obie konfiguracje wyposażone są standardowo w skrzynię biegów DSG i napęd na wszystkie koła.
Nie tylko AWD
Co ciekawe, taka specyfikacja będzie dostępna nie tylko z napędem na 4 koła, ale i wersji FWD (napęd na przód). Dla tych nabywców, którzy tak naprawdę nie potrzebują napędu na wszystkie koła, ale mogliby skorzystać z podniesionego prześwitu Scouta i mocniejszego zawieszenia, Skoda oferuje TDI o pojemności 2 litrów i mocy 115 KM oraz TSI o mocy 150 KM. Silnik benzynowy jest również dostępny jako miękka hybryda E-Tec z 7-biegową DSG.
Podobnie jak w przypadku swojego poprzednika, Skoda Octavia Scout ma bardziej wytrzymałe elementy nadwozia niż zwykła Octavia kombi. Zastosowano inne zderzaki z aluminiową osłoną podwozia, a także plastikowe osłony na nadkolach, progach i dolnej części drzwi.
Nie taka spartańska
Scout jest dostarczany ze standardowymi 18-calowymi alufelgami Braga lub opcjonalnymi 19-calowymi obręczami Manaslu. Dostrzec można także srebrne wykończenie przedniego spoilera, tylnego dyfuzora i lusterek bocznych, a także emblematów Scout na przednich błotnikach. Reflektory przeciwmgłowe LED są standardem, a opcjonalnie będzie można wyposażyć się też w technologię LED Matrix.
Wewnątrz Skoda Octavia Scout 2020 zyskuje chromowane detale na poszyciach drzwi i klamkach, dekoracyjne wykończenia charakterystyczne dla deski rozdzielczej, a także fotele ThermoFlux z logo Scout i kontrastującymi szwami Tabor Brown. Ten ostatni akcent jest również obecny na kierownicy, podłokietnikach i desce rozdzielczej, a całość dopełniają aluminiowe pedały.
Kiedy premiera?
Skoda planuje europejską premierę Octavii Scout jesienią. Więcej szczegółów, w tym cennik wersji specjalnej mamy poznać w lipcu.