Wygląda na to, że producenci oddają Skodzie rynek Europy Wschodniej i to walkowerem. Okazuje się, że nowa Skoda Fabia będzie jedynym modelem z nadwoziem kombi w segmencie B. Cała konkurencja wycofała się lub rezygnuje z takich konstrukcji.
Na rynku pozostała tylko Skoda Fabia
Nadwozie kombi jest szczególnie popularne w Polsce oraz krajach wschodniej Europy. Jednak wiele marek uznało, że pozostawi ten rodzaj nadwozia w wyższych segmentach ja C lub D. Kombi zniknęło już z opcji w modelach Renault Clio czy Peugeot 208. Także Dacia zamierza wycofać kombivana, czyli Logana MCV. Przy takim trendzie brakowało tylko pewności, jaki los czeka taką odmianę Skody Fabia.
Sprawę wyjaśnił na LinkedIn prezes czeskiej marki, Thomas Schaefer. – Znowu będziemy mieć wersję kombi – potwierdził sternik Skody. – Jest to dla nas bardzo ważne, ponieważ podkreśla nasze zaangażowanie w oferowanie przystępnej cenowo, praktycznej mobilności w segmentach początkujących – dodał.
Dlaczego Skoda Fabia kombi ma wzięcie?
Skoda Fabia występuje w wersji kombi od momentu wprowadzenia na rynek, czyli od 2000 r. Od tego czasu sprzedano już 1,5 mln egzemplarzy, a obecnie ten rodzaj nadwozia wybiera 34 proc. nabywców Fabii. Aktualna generacja jest obecna od 2014 r. i zyskała uznanie 530-litrową przestrzenią bagażową. To wynik, które przebija nawet wyższe segmenty.
Fabia jest obecnie drugim najlepiej sprzedającym się modelem Skody w Europie. Według JATO Dynamics, do października włącznie sprzedano 81 098 egzemplarzy. Bestsellerem marki wchodzącej w skład koncernu VW jest jednak Skoda Octavia. W pierwszych dziesięciu miesiącach sprzedano 145 959 sztuk, głównie dzięki popularności wśród klientów flotowych.