Najbogatszy człowiek świata zakazuje Diesla w Europie! Kupił więcej furgonetek Mercedesa niż wszyscy klienci razem wzięci

Najbogatszy człowiek świata zakazuje Diesla w Europie! Kupił więcej furgonetek Mercedesa niż wszyscy klienci razem wzięci

jeff-bezos-konczy-z-dieslami

Podaj dalej

Mercedes chyba nawet w najbardziej optymistycznych prognozach nie spodziewał się, że w tym roku sprzeda tak dużo elektrycznych dostawczaków. Jednak, gdy Jeff Bezos postanowił zakazać Dielsa w europejskiej flocie dostawczej Amazona, machnął gigantyczne zamówienie na elektryczne furgonetki spod znaku gwiazdy.

Bezos rezygnuje z Diesla

Potentat chcąc zmniejszyć swój ślad węglowy swoich operacji dostawczych złożył zamówienie na 1800 Mercedesów. Aż 1200 egzemplarzy stanowi model eSprinter, z czego 800 będzie pracować na terenie Niemiec, a 500 w Wielkiej Brytanii. Pozostałe 600 dotyczy mniejszych furgonetek eVito. To nie pierwszy raz, gdy Amazon i Mercedes-Benz współpracują, bowiem we flocie Jeffa Bezosa znajduje się 20 tys. Sprinterów z silnikami Diesla.

Mercedes eSprinter dla Amazona
Teraz jednak ma to się zmienić, a Amazon chce być liderem proekologicznych zmian na rynku. Niestety dla Mercedesa, producent nie może na razie liczyć na to, że pieniądze od najbogatszego człowieka świata popłyną do Niemiec bardzo szerokim strumieniem. Zamówienie 1800 elektrycznych dostawczaków to w rzeczywistości pryszcz przy kontrakcie z amerykańskim startupem Rivian Automotovie. W tamtym przypadku zabezpieczono zamówienie na 100 tys. elektrycznych samochodów.

Elektryfikacja branży kurierskiej?

Być może potężna inwestycja Amazona przyczyni się do boomu branży kurierskiej na wymianę floty ze spalinowej na elektryczną. Choć elektryczne furgonetki w sporej liczbie przypadków nie mają nawet 200 km zasięgu, to wiele operacji danego dnia można wykonać grubo poniżej takiego dystansu. Mowa zwłaszcza o dostawach w dużych miastach, w których kurierom wyznacza się względnie niewielkie obszary dostaw.

Mercedes eSprinter dla Amazona

Nim się obejrzymy, współpraca z dostawcami paczek, którzy wykorzystują elektryczne furgonetki będzie być może wynagradzana. Unia Europejska jest obecnie silnie skoncentrowana rozwiązania służące ochronie klimatu. Dlatego nie można wykluczyć w przyszłości pewnych ulg podatkowych, a nawet dotacji dla tego sektora.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News