Na pętli północnej Nurburgringu (20,832 km) bite są przeróżne rekordy. Najszybszy czas przejazdu mierzony jest także m.in. dla aut luksusowych. Nową poprzeczkę dla tego segmentu podniosło Porsche, wykorzystując model Panamera na specjalnie przygotowanych oponach Michelin Pilot Sport Cup 2.
Panamera, którą prowadził kierowca testowy Porsche, Lars Kern została wyposażona w ogumienie Michelin Pilot Sport Cup 2 ND0 275/35 ZR 21 z przodu i 325/30 ZR 21 z tyłu. Opony zostały zaprojektowane specjalnie pod parametry nowej Panamery i będą dostępne jako opcja po wprowadzeniu samochodu na rynek.
Lars Kern: Poprawiona dynamika poprzeczna pojazdu i zwiększony poziom przyczepności nowych opon Michelin Pilot Sport Cup 2 miały istotny wpływ na zakręcie Schwedenkreuz. Udało się tam osiągnąć prędkości, które wcześniej wydawały mi się niemożliwe dla Panamery.
Wyrobione zaufanie
Opony Michelin Pilot Sport Cup 2 w ostatnich latach zyskały zresztą spore zaufanie producenta słynącego z dążenia do perfekcji. Oferowane są jako oryginalne wyposażenie wielu topowych modeli, m.in. 918 Spyder, Cayman GT4, 911 GT3 i GT3 RS oraz 911 GT2 RS. Nie jest to przypadek, bowiem ogumienie wykorzystuje technologie opracowane na najwyższym poziomie motorsportu. Rozwiązania te są dostępne dla kierowców na drogach publicznych, umożliwiając czerpanie korzyści z najwyższego poziomu trwałości, przyczepności, doskonałego prowadzenia i bezpieczeństwa.
Szyte na miarę
Zastosowane rozwiązania obejmują technologię wieloskładnikową bieżnika i konstrukcje karkasów. To one zapewniają bardzo wysoki i stały poziom przyczepności w różnych warunkach pogodowych. Wpływają jednocześnie na sztywność opony, zapewniającą doskonałą precyzję sterowania pojazdem, wyważenia i prowadzenia. W efekcie pasjonaci motoryzacji mogą korzystać z wyjątkowego połączenia bezpieczeństwa i przyjemności z jazdy. To sprawia, że opony Michelin Pilot Sport Cup 2 nadają się do codziennego użytku na drogach oraz do jazdy w bardzo wymagających warunkach na torze.
Podczas wspólnego opracowywania opon przez inżynierów Michelin i Porsche, zostały one zoptymalizowane i dostrojone tak, aby odpowiadały cechom wymaganym przez niemieckiego producenta dla nowej Panamery. Efektem współpracy są opony, które nie tylko zapewniają bardzo wysoką przyczepność, stałe osiągi i doskonały balans przód-tył. Mimo tak wspaniałej wydajności wciąż spełniają europejskie przepisy dotyczące oporów toczenia (R117-2).