Kochanie, znalazłem idealne auto dla twojej mamusi! Dżizas, jak można coś takiego w ogóle sprzedawać ludziom?

Kochanie, znalazłem idealne auto dla twojej mamusi! Dżizas, jak można coś takiego w ogóle sprzedawać ludziom?

auto-dla-mamusi-janusz-kupilby-tesciowej-maruti-suzuki-s-presso

Podaj dalej

Jakie jest idealne auto dla teściowej? Typowy Janusz poleciłby zapewne Kia Picanto w wersji dla Ameryki Łacińskiej albo oferowany w Indiach, Suzuki S-Presso. Oba pojazdy łączy kompaktowość oraz dramatycznie niski poziom bezpieczeństwa, oceniony na 0 gwiazdek NCAP.

Global NCAP przeprowadziło test zderzeniowy wprowadzonego na rynek w 2019 r. nowej konstrukcji koncernu Maruti Suzuki. Ten niby miejski SUV z 1-litrowym silnikiem o mocy 68 KM jest zbudowany z dość tanich materiałów. Dzięki temu z pozoru jest to atrakcyjna opcja dla mniej zamożnego społeczeństwa w Indiach, RPA, Egipcie, Sri Lance, południowo-wschodniej Azji oraz Ameryce Łacińskiej.

Auto dla mamusi? Teściowa musiała ci zajść za skórę

Czar pryska, gdy obejrzycie powyższe nagranie z crash testu mini SUV-a. Agencja Global NCAP sprawdziła podstwową wersję wyposażenia z jedną poduszką powietrzną po stronie kierowcy. To już źle brzmi, choć za dopłatą można mieć też airbaga dla pasażęra z przodu, czego nawet nie można mieć we wspomnianym Kia Picanto „bieda edition”. Jednak 0 gwiazdek w teście nie wzięło się znikąd, bowiem wystarczy obejrzeć film.

Mimo poduszki powietrznej, głowa manekina zdaje się uderzać w słupek B, pomijając duże obciążenia klatki piersiowej wykazane przez czujniki. „Sukces” udało się tu osiągnąć w ochronie dzieci, które oceniono na 2 gwiazdki, choć wożenie w tym pociech trzeba uznać za przejaw odwagi (czyt. głupoty). Nie bądźcie śmieszni i nawet nie próbujcie tam szukać zaczepów ISOFIX dla fotelików.

W Indiach chcą w końcu jeździć bezpieczniej

David Ward (Towards Zero)David Ward, Prezes Fundacji Towards Zero: To bardzo rozczarowujące, że Maruti Suzuki, producent z największym udziałem na rynku indyjskim, oferuje konsumentom tak niskie parametry bezpieczeństwa. Krajowi producenci, tacy jak Mahindra i Tata, wykazali wysoki poziom bezpieczeństwa i ochrony swoich klientów, osiągając pięćc gwiazdek. Z pewnością nadszedł czas, aby Maruti Suzuki zademonstrował zaangażowanie w bezpieczeństwo swoich klientów.

Test zderzeniowy S-Presso jest częścią programu #SaferCarsForIndia Global NCAP. To ważna akcja zważywszy, że drogi w Indiach nie należą do najbezpieczniejszych. Niedawno Hyundai Grand i10 Nios otrzymał dwie gwiazdki, a Kia Seltos – trzy gwiazdki. Obecnie oceny agencji dotyczące pojazdów na rynek indyjski sprawdzają tylko ochronę przy uderzeniu z przodu. Nie obejmują ocen w przypadku zderzeń bocznych ani ochrony pieszych. Global NCAP zamierza później dodać także i te kryteria.

Jak bardzo trzeba nienawidzić ludzi, żeby sprzedawać im to Kia Picanto? Wersja na biedniejsze rynki zdobyła… 0 gwiazdek NCAP

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News